ضعف همیشگی فیلم نامه نویسان ایرانی

کدخبر: 1228

روایتی تکراری ازمیان سوژه های ناب جامعه ی ایرانی، ضعف همیشگی فیلم نامه نویسان است که محمد حسین لطیفی کارگردان خبره سریال ساز را درگیرخودکرده است.

 

به گزارش سرویس هنری قزوین خبر؛

وقتی به سریال های ساخته شده توسط  محمدحسین لطیفی نگاه عمیق تری داشته باشیم،ساخته ی جدید اورایک حرکت اجباری و سفارشی می بینیم. تعصب ویژه ی فیلم نامه نویسان نسبت به موضوع عشق زمینی،ذائقه ی جامعه ی ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است که از نتایج تزریق این خوراک فکری اجباری به مخاطب ایرانی، هم زاد پنداری جوانان نسل جدیدباشخصیت ها ی داستان خواهد بود.

2281_565

 

جوان و نوجوان بحران زده ی  امروزی بد یا خوب بودن عشق لیلای داستان رانمی بیند و با همزادپنداری نادرست و مقایسه ی ماجرای عشقی زندگیش باشخصیت اصلی داستان به عدم سازش با محیط پیرامون خود پرداخته و نصیحت هرشخص دلسوز را زیرقدم های لجبازی خویش لگد مال خواهد کرد. درواقع رفتارهای خارج ازاحترام لیلای داستان نسبت به عمو و خانواده اش گره ی کور داستان است که فیلم نامه نویس به دلیل غیر منطقی بودن کنش ها و واکنش های داستان همچنان نتوانسته است دلیل قانع کننده ای برای این رفتار شخصیت اصلی داستان به بیننده ارائه دهد و طبق عادت همیشگی فیلم نامه نویسان جذابیت سرکشی بی دلیل جوانان را بر آموزش اخلاقی مناسب جامعه و سیر اصولی داستان ترجیح می دهد.

2-1-201561662843

جامعه ی ایرانی درحال حاضر دچار پدیده نو ظهوری به نام بحران عشق شده است که با درگیری ذهن جوان به موضوع وصل یا فراق، وی را از مسائل مهم وحیاتی زندگی خویش وجامعه ی اسلامی دورکرده است. درست است که  دخالتها و سختگیر های نابجای والدین به یک مسئله ی غیر قابل حل تبدیل شده است.اما سرکشی و بی احترامی به والدین و عدم رضایت آنها از زندگی فرزندشان راه حل منطقی وشرعی به حساب نمی آید.خانواده های ایرانی به دلیل ساختار محکم خود همچنان وظیفه ی تربیت فرزندان خویش را عهده دار هستندکه این تمایل فیلم نامه نویس نسبت به  زندگی فردی وتصمیمات شخصی برای جامعه ی ایرانی یک توهم بی نتیجه است.

1172140_162

خلق سریال های عام پسند باهزینه ی هنگفت و ساختار ضعیف کارگردانی، تدوین و فیلم نامه بی احترامی و توهین به مخاطب ایرانی است. وقتی ذائقه ی مردم ایران به سریال های ساختار شکن و اصولی حمید نعمت الله، مسعود جعفری جوزانی، داود میرباقری و سیروس مقدم عادت می کند، ساخت این گونه سریال ها، بی احترامی به زمان ارزشمندمخاطب ایرانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار