معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور گفت: جهاد دانشگاهی قزوین در ابتکاری نو نمایشگاه مشاغل خانگی را به صورت مجازی برگزار کرده است، این کار ارزشمندی است که باید جایگاه ملی پیدا کند و برای توسعه مشاغل منحصر به مکان باز از نظر فیزیکی نباشیم.

به گزارش قزوین خبر؛محمدصادق بیجندی در جلسه افتتاح نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی قزوین که امروز ۳ بهمن ماه در اداره کل کار و تعاون استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی در تمام کشورها به ویژه ایران زنان اهمیت بالایی دارند، زنان قهرمانان حوزه خانواده هستند و امروزه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مشاغل خانگی بر دوش زنان قرار دارد. 

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد متقاضیان این طرح مشاغل خانگی زنان هستند و یکی از مشکلات جدی مشاغل خانگی و خرد، در حوزه بازاریابی و فروش است، در همین راستا مسئله مکان‌بازارها ضمن حفظ و پایداری مشاغل می‌تواند به توسعه بازار و کیفی‌سازی مشاغل کمک کند. 

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور تاکید کرد: در این حوزه، جهاد دانشگاهی قزوین در ابتکاری نو نمایشگاه مشاغل خانگی را به صورت مجازی برگزار کرده است، این کار ارزشمندی است که باید جایگاه ملی پیدا کند و برای توسعه مشاغل منحصر به مکان بازار از نظر فیزیکی نباشیم، امیدواریم افراد بتواند در بستر فضای مجازی از این زیرساخت ایجاد شده نهایت استفاده را بکنند و بتواند در تمام عرصه ها بازاریابی، تولید و فروش و عرضه موفق عمل کنند.

 جهاد دانشگاهی واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده مشاغل خانگی

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یکی از متولیان مشاغل خانگی هستیم، هم اکنون نیز طرح ملی مشاغل خانگی را با همکاری جهاد دانشگاهی اجرایی کردیم. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی قزوین طرح را به سمت خوبی پیش بردند و بستر مورد نیاز را فراهم کردند تا طرح را توسعه دهند، در این طرح پیمانکار جهاد دانشگاهی بود و به عنوان تسهیلگر  نقش واسط را بین تولیدکننده و مصرف کننده مشاغل خانگی ایفا کرد. 

انتظاری تاکید کرد: طرح ملی در سه فاز راه‌اندازی شده است، فاز اول که فاز مطالعاتی بود به نحو احسن توسط جهادگران جهاد دانشگاهی قزوین اجرایی شد؛ فاز دوم مربوط به توانمندسازی بود که بیش از ۱۵۰۰ نفر در این طرح توسط جهاد دانشگاهی مورد آموزش قرار گرفتند، در فاز سوم نیز اتصال به بازار اتفاق افتاد. 

وی یادآور شد: مشکل اصلی مشاغل خانگی اتصال به بازار بود، یکی از دغدغه‌های اصلی ما اتصال به بازار بود  که با ایده خوب جهاد دانشگاهی نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی  در این راستا افتتاح شد، این نمایش در راستای فروش محصولات و پایداری مشاغل موثر است. 

معاون اشتغال و کارآفزینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: ما در تلاش هستیم طرح هر خانه یک کارخانه را اجرایی کنیم و امیدواریم با همکاری سازمان‌های متولی به این طرح برسیم. 

انتهای پیام

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار