مدیر کل انتقال خون قزوین با اشاره به پویش نذر حسینی که از اول ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: این پویش نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی در استان قزوین همراه بوده است.

عباس طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مینودر24 با تاکید بر استقبال کم نظیر مردم قزوین از پویش نذر حسینی اظهار کرد: مردم استان با تاسی از فرهنگ حسینی و اعتقادات قلبی خود در این پویش شرکت کرده‌اند.
طالبیان با اشاره به آمار حضور اهداکنندگان خون در روز اربعین خاطرنشان کرد: مجموع آمار مشارکت مردم در روز اربعین سال جاری ۳۱۹ نفر بوده که از این تعداد ۲۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی نقش مردم در سازمان انتقال خون را بسیار اساسی خواند و افزود: هرچند قدردان مردم شریف و متدین قزوین هستیم که در پویش نذر حسینی حضوری گرم داشتند اما بهتر است اهدای خون را صرفا به روزهای خاص سال موکول نکنند.
اهدای خون در اربعین، یک ثروت معنوی است
منصور بیگدلی، یکی از اهدا کنندگان خون در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، با اشاره به اینکه اهدای خون یک کار قلبی است، گفت: کسانی هستند که فکر می‌کنند ثروتمند نیستند اما آن ها ارزشمندترین منبع را در اختیار خود دارند.
وی افزود: اهدای خون مخصوصا در روزهایی مانند اربعین ثروت معنوی زیادیدارد که قابل توصیف با هیچ نوع ادبیات و کلماتی نیست.
اهدای خون در اربعین تبلور انسانیت، عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) است
داود خدابنده، یکی دیگر از اهدا کنندگان خون در این خصوص به خبرنگار قزوین خبر گفت: این حرکت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تزریق شود چرا که اهدای خون هر فرد، باعث نجات جان هموطن نیازمند و بیمار می‌شود.
وی افزود: این کار در روزهای شاخص همچون، اربعین و عاشورا تبلور کوچکی از انسانیت، عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) است و امید به زندگی را در افراد نیازمند و بیمار ارتقاء می‌دهد.
خدابنده تصریح کرد: خود من در سال چند بار برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه می کنم که حتما یک بار آن در روز اربعین است چراکه معتقدم هیچ مهربانی بالاتر از اهدای زندگی به یک همنوع و هموطن وجود ندارد.


خبرنگار: زهرا حاجی پور

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار