یک فعال فرهنگی با بیان اینکه بیش از 98 شب خاطره شهدا در قزوین برگزار کرده‌ایم، گفت: این مراسم‌ها در گمنامی بوده و مدیران شهری به شرط سخنرانی حاضر به کمک هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، مردم قزوین در سالهای اخیر شاهد برگزاری مراسم شبهای خاطره در سطح شهر هستند. این شبهای خاطره که به صورت خودجوش توسط جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و جوانان پرشور و انقلابی در حال انجام است این روزها از سرعت خود کم کرده و به نوعی به قول سیدعلی مجابی دبیر این مراسم شبهای خاطره کار به کندی پیش می رود.

وی در گفت‌وگویی با این پایگاه خبری به تشریح برنامه های برگزار شده از ابتدا تا به امروز پرداخته و اظهار کرد: از سال 60 کار در حوزه شهدا شروع شد اما از سال 72 به صورت برگزاری شبهای خاطره کار شکل جدیدی به خود گرفت.

مجابی ادامه داد: تا به امروز 98 شب خاطره در سطح شهر توسط این مجموعه برگزار شده و نود و نهمین آن 20 اسفند و همزمان با شب شهادت حضرت زینب در مسجد لعل ویژه شهدای تیپ فاطمیون برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با برپایی این شبهای خاطره برای 139 سادات شهید و سید شهیدان مقاومت حاج قاسم سلیمانی این مجالس برپا شده است .

این فعال حوزه دفاع مقدس با اشاره به تلخی‌های این مسیر عنوان کرد: اگر امکانات و همراهی لازم وجود داشته باشد با پشتکار و ایده‌ای که جوانان این گروه دارند به راحتی میتوان کارهایی بزرگتر و ارزشمندتر برگزار کرد.

وی ادامه داد: به دلیل نداشتن ابزارهای لازم و نبود امکانات، کار کمی با کندی جلو می رود.

مجابی تصریح کرد: در حوزه مستندسازی برای خانواده شهدا برای بیش از 78 شهید مستند ساخته شده و تقدیم خانواده شهدا شده است که این خود نیز یک کار ماندگار محسوب می شود.

وی گفت: امروز شاهد هستیم که شهر از تبلیغات مزون ها و لباس های عروس پر شده در حالی که برای همین برنامه شب خاطره شهدا با مشکلات عدیده ای در تبلیغات روبرو هستیم و نمی توانیم تبلیغات لازم را انجام دهیم

این فعال فرهنگی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر به راحتی دلیل این تبلیغات را پیمانکار می داند اما سوال اینجاست که جای شبهای خاطره و شهدا در مبلمان شهری کجاست که ما باید برای 139 شهید در غربت شب خاطره برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: چرخه کار در قزوین برعکس شده است و به جای اینکه مسؤولین فرهنگی شهر به دنبال فعالان فرهنگی و فعالان حوزه شهدا باشند امروز این فعالان هستند که عاجزانه از آنها تقاضای نگاه و کمک دارند.

مجابی با بیان اینکه بارها از سوی مسؤولین شنیدیم که برای کمک به شب خاطره شرط سخنرانی و حضور و تبلیغ خود را دارند و گویا کسی هم نیست به داد ما برسد، تأکید کرد: عضو شورای شهر رسما به ما بیان میکند که چون ما را دعوت نکرده اید به مجلس شهدا کمک نمی‌کنیم.

وی افزود: کار شهدا لنگ این افراد نیست اما واقعا از بزرگان این شهر سوال داریم که تا کی باید تبلیغ‌های مزون عروسی و آرایشگاه و لباس بارداری جای شهدا را در تبلیغات شهری بگیرد.

دبیر شبهای خاطره قزوین تأکید کرد: در شب خاطره 120 شهید غواص تنها 30 متر بنر از سوی سازمان فرهنگی ورزشی به این مجموعه واکذار شده است.

وی تصریح کرد: با تمام این اوصاف و کم لطفی ها، وقتی مراسم برگزار می شود وفضای شهدایی شبهای خاطره را می بینیم متوجه برکت شهدا می شویم.

مجابی در پایان با بیان اینکه ما دنبال پست و مقام نیستیم و تنها خواسته ما کمک به برگزاری شبهای خاطره شهدای مظلوم این آب و خاک است، یادآور شد: مطالبه اصلی مردم و خانواده شهدا از ما تبلیغ کم برنامه از سوی ما است که این هم به دلیل نبود امکانات است.

 

.

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار