دبیر گروه هنری شهید علی تاج‌احمدی از برگزاری کارگاه اینفوگرافیک با محوریت روز قدس و به‌منظور تولید اثر برای این روز خبر داد.

محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: شهید علی تاج‌احمدی از هنرمندان شهید شهرمان است که در سال ۶۲ و در ۱۹ سالگی به شهادت رسید و علیرغم آثار هنری فاخر قابل‌توجهی که داشت بین همشهریان و در سطح کشور آن‌طور که باید شناخته‌شده نیست.

وی ادامه داد: از آبان‌ماه سال گذشته مجموعه فعالیت‌هایی با عنوان گروه هنری شهید علی تاج احمدی با دغدغه‌های هنر انقلابی و آیینی و به‌صورت مستقل و بدون وابستگی به نهاد و یا ارگان خاص آغاز شد.

دبیر گروه هنری شهید تاج‌احمدی با اشاره به اینکه برنامه استعدادیابی گروه شهید تاج‌احمدی با استقبال مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: هنرجویانی که علاقه‌مند به فعالیت در گروه هستند شناسایی می‌شوند و با مشارکت اعضا، برنامه‌هایی برای افزایش سطح مهارت آن‌ها اجرا می‌شود.

وی تشریح کرد: نشست‌های استعدادیابی در دانشگاه‌ها با هماهنگی نهادهای فرهنگی دانشگاه‌ها و حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود تا سطح مهارت هنرجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های همسو با گروه، سنجیده و برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

رازقی با اشاره به اینکه گروه شهید تاج‌احمدی از آبان‌ماه 97 فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: طی این مدت دو کارگاه تخصصی تولید اثر و دوره‌های آموزشی از قبیل صفحه‌آرایی، چاپ و موشن‌گرافیک برگزار شده است.

دبیر گروه هنری شهید علی تاج‌احمدی مطرح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس و اهمیت موضوع فلسطین به‌عنوان مسئله اصلی جهان اسلام و همین‌طور اتفاقاتی نظیر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی و راهپیمایی‌های «جمعه‌های بازگشت» در فلسطین اشغالی، اولین کارگاه تولید گروهی اینفوگرافیک را به این موضوع اختصاص دادیم تا با استفاده از این رسانه به انتقال اطلاعات و افزایش سطح آگاهی عمومی در حوزه صهیونیسم، مقاومت و موضوع فلسطین بپردازیم.

وی بیان کرد: 22 نفر از اعضای گروه شامل خانم‌ها و آقایان در این کارگاه حضور پیدا کردند که با نظارت و راهنمایی‌های استاد محمد یاقوتی به تولید اثر پرداختند.

رازقی بیان کرد: استاد یاقوتی از بهترین و مجرب‌ترین طراحان و هنرمندان کشور در حوزه مطبوعات است که علاوه بر همکاری با دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، مدیریت هنری روزنامه‌های جوان و جام جم را نیز در سوابق خود دارد.

دبیر گروه هنری شهید تاج‌احمدی با اعلام اینکه کارگاه تولید اینفوگرافیک برای نخستین بار در کشور برگزار شده است، تشریح کرد: همیشه تولید محتوا معضلی برای گروه‌های هنری بوده اما در این کارگاه محتوای خوبی از قبل تهیه و در اختیار هنرمندان قرار داده شد؛ کار پژوهشی و آماری آثار تولید شده، توسط رسول حمیدی، کارشناس ارشد مدیریت رسانه و با پرداختن به تاریخ فلسطین، انتفاضه‌ها، شهدا و آوارگان انجام شده است.

وی بیان کرد: اینفوگرافیک‌های تولید شده در کارگاه قابلیت نشر متنوعی دارند ازجمله فضای مجازی، نشر در رسانه‌های تصویری در قالب گرافیک متحرک و نشر در مطبوعات؛ همین‌طور امکان چاپ و نصب در فضاهای شهری به‌خصوص در مسیر راهپیمایی روز قدس وجود دارد.

رازقی در پایان عنوان کرد: با تصمیم اعضای گروه به دنبال فروش آثار با رایزنی با رسانه‌ها و نهادهای متقاضی و اهدای عواید فروش آثار به مناطق سیل‌زده کشور هستیم که اقدامات خوبی در این زمینه نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام / ایسنا

ارسال نظرات

آخرین اخبار