کدخبر: 3599

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: در صبح روز 13 آبان، پنج هزار دانش آموز استان به صورت سازمان یافته در راهپیمایی روز دانش آموز حضور خواهند یافت.

 

رضا ابراهیمی، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار قزوین خبر در رابطه با برنامه های هفته ی بسیج دانش آموزی گفت: هفتم تا سیزدهم آبان ماه به نام هفته ی بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است و ما طی این یک هفته برنامه های مختلفی را برای دانش آموزان تدارک دیده ایم.

وی افزود: با توجه به این که امسال روز بسیج دانش آموزی مصادف با اربعین حسینی است، ما در سطح مدارس هیئت عزاداری داریم. هم چنین از دیگر برنامه های این هفته می توان بصیرت افزایی در خصوص فرهنگ عاشورایی، اعزام دانش آموزان جهت بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس، برنامه ی شهید بهنام محمدی که با محوریت پیوند مسجد، خانواده و مدرسه است و برای اولین بار طبق تفاهم نامه ای که وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج مستضعفین داشته اند در سطح کشور انجام می شود و ما نیز در 56 مدرسه که مربوط به متوسطه ی اول هستند این برنامه ی مشترک را با همکاران آموزش و پرورش انجام می دهیم.

ابراهیمی عنوان کرد: اجرای رزمایش پدافند غیرعامل از دیگر برنامه های این هفته است. هم چنین ما در این هفته برنامه هایی از قبیل اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور در طول هفته ی بسیج دانش آموزی، اردوی عملی مرحله ی اول درس آمادگی دفاعی، یادواره ی شهدا، عصر خاطره و هم چنین شب خاطره در سطح خوابگاه های دانش آموزی و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، والیبال، دوی رهروان شهدا و کوهپیمایی را داریم. این مسابقات برای دانش آموزان دختر و پسر در سطح مدارس استان برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: برنامه های دیگری نیز برای هفته ی بسیج دانش آموزی تدارک دیده ایم که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ اعزام مجامع علوی و فاطمی به تهران جهت دیدار با مقام معظم رهبری، نشست های روشنگری با موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارتقاء سواد رسانه ای دانش آموزان، دیدار با خانواده ی معظم شهدا و جانبازان بالای هفتاد درصد، دیدار با خانواده ی شهدای مدافع حرمی که فرزند دانش آموز دارند مثل شهید الیاس چگینی، شهید حجت اسدی و مجاهد مدافع حرم آقای محمدرضایی، برگزاری دوره ی توانمندسازی شورای واحدهای پیشگام و فرماندهان واحدهای امیدان و پویندگان، ویزیت رایگان دانش آموزان در دو درمانگاه درمانگاه پاکروان(واقع در خیابان حیدری) و درمانگاه امام(واقع در فلکه ی دوم کوثر) در بحث پزشکان عمومی، متخصص، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه و داندانپزشکی در طول هفته ی جاری، راه اندازی کاروان نماز با اعزام روحانیون به مدارس و اقامه ی نماز جماعت در مدارس و مساجد همجوار مدرسه، تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و تشکیلاتی در طول هفته، همایش استکبار ستیزی با موضوع بدعهدی امریکا، اعزام اکیپ بسیج جامعه ی پزشکی به مدارس مناطق محروم، دیدار دانش آموزان با ائمه ی جمعه و جماعت استان، غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، شرکت سازمان یافته ی دانش آموزان در مصلاهای نماز جمعه، سخنرانی یکی از دانش آموزان بسیجی قبل از خطبه های نماز جمعه ی همین هفته، برپایی نمایشگاه عملکرد و فعالیت های بسیج دانش آموزی در سطح مدارس، اردوهای یک روزه ی فرهنگی تربیتی در استان، اعزام دانش آموزان به تهران جهت بازدید از باغ موزه ی دفاع مقدس و هم چنین بازدید از لانه ی جاسوسی در تهران، فضاسازی مدارس و آموزش و پرورش، پخش سرودهای حماسی در سطح مدارس، قرائت درس رهبر کوچک و وصیت نامه ی شهدای دانش آموز توسط دانش آموزان بسیجی در صبحگاه مدارس، برگزاری مسابقه ی نقاشی با موضوع مرگ بر امریکا و امریکا شیطان بزرگ که در مدارس ابتدایی انجام می شود. این ها بخش های مهمی از 84 عنوان برنامه ی مخصوص هفته ی بسیج دانش آموز هستند.

وی ضمن دعوت از دانش آموزان جهت شرکت در راهپیمایی این روز گفت: در روز 13 آبان پنج هزار دانش آموز استان به صورت سازمان یافته رأس ساعت 9 صبح در تجمع و راهپیمایی این روز حضور پیدا خواهند کرد. هم چنین لازم به ذکر است شعار هفته «مدرسه ی انقلابی، دانش آموز انقلابی» است.

ابراهیمی عنوان کرد: از 230 هزار دانش آموز استان، بیش از 91 هزار نفر عضو بسیج دانش آموزی هستند. البته دانش آموزان پایه های اول و دوم و سوم ابتدایی و هم چنین مقطع پیش دبستانی نمی توانند عضو بسیج شوند و آمار فوق مربوط به دانش آموزان چهارم ابتدایی تا چهارم دبیرستان است.

وی در رابطه با عرصه های مختلف فعالیت سازمان بسیج دانش آموزی گفت: یکی از عرصه های فعالیت ما عرصه ی تشکیلاتی و کادرسازی است. ما در مقطع متوسطه ی دوم، اعتماد به نوجوانان و جوانان را داریم و مسئولیت بسیج و شورای دانش آموزی در این مقطع را به دانش آموزان سپرده ایم. هم چنین در عرصه ی علمی برگزاری مسابقات علمی از قبیل لیگ علمی پایا را داریم. امسال دو تیم دختران و یک تیم پسران در مرحله ی کشوری مدال طلا دریافت کرده اند. در عرصه ی فرهنگی نیز اردوی راهیان نور را برگزار می کنیم. امسال قرار است اعزام  5076 نفر دانش آموز به این اردو را داشته باشیم. البته مرحله ی اول اعزام را انجام داده ایم و اعزام های مرحله ی دوم نیز از 12 آبان ماه شروع می شوند. از دیگر عرصه های فعالیت ما عرصه ی تربیتی است که بحث برگزاری حلقه های تربیتی صالحین را داریم که در سطح مدارس انجام می شود. در عرصه ی اجتماعی هم مجامع علوی و فاطمی را داریم که دانش آموزان نخبه ی استان هستند که در بحث های اجتماعی فعالیت دارند. بحث چگونگی عملیاتی سازی راهبردهای مقام معظم رهبری در مدارس، بحث چگونگی پیشبرد فعالیت ها و مأموریت های بسیج دانش آموزی و آسیب شناسی برنامه ها را نیز همین دانش آموزان نخبه طی جلساتی انجام می دهند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین ضمن اشاره به اهداف بسیج دانش آموزی عنوان کرد: ما در بسیج دانش آموزی به دنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که متعهد، متدین، دینی با روحیه ی انقلابی، مسئولیت پذیر، امیدوار، شجاع، ولایت مدار، مومن، جهادگر، قانون مدار و آرمان گرا باشند. به جز جذب و آموزش و سازماندهی، از دیگر محورهای فعالیت ما ایجاد روحیه ی همیاری، مسئولیت پذیری و آمادگی دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی، حفظ ارزش های نظام، ارتقاء سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی، تبلیغ و ترویج اندیشه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است و به دنبال بسط فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه های علمی، اجتماعی و سازندگی هستیم. هم چنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل چهارم انقلاب و نسل های آینده جزء دیگری از ماموریت ها و فعالیت های بسیج است. در کنار این ها، ما به دنبال تقویت بنیه ی علمی و نیز تقویت روحیه ی سلحشوری در دانش آموزران هستیم. در کنار این ها، برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری، اردوهای سیاحتی-زیارتی با همکاری مدیران مدارس و آموزش و پرورش و سپاه را نیز برای دانش آموزان بسیجی داریم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار