فرزند شهید صفر اسماعیلی گفت: شاید برخی از مردم در خصوص نحوه اجرا سخن داشته باشند ولی افرادی که به نام خانواده شهید و یا هر عنوان دیگر شیطنت می‌کنند که برگزاری کنگره لزومی ندارد در ابتدا خودشان بروند ببیند از شهدا و نام شهدا چگونه برای خود مغازه باز کرده اند

سعید اسماعیلی فرزند شهید صفراسماعیلی که در سال 67 تپه شیخ محمد به شهادت رسیده است در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر با اشاره به برگزاری کنگره 3 هزار شهید اظهار کرد: این سخن مقام معظم رهبری که «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» ضرورت برگزاری یادواره و کنگره شهدا را آشکار می‌سازد.

وی ادامه داد: همرزمان شهدا باید دفاع مقدس و راه شهدا را ثبت کنند که در دوران دفاع مقدس رزمندگان چگونه جانفشانی کردند.

این فرزند شهید خاطرنشان کرد: در کنگره های شهدا و یادواره‌ها اگر همرزمان شهدا و برگزارکنندگان عامل به راه شهدا باشند اثرگذاری این کنگره‌ها بیشتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: اگر مسئولی می‌گویند که شهدا برای رضای خدا کار کردند خودش هم باید به سبک شهدا در دیگر جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی که دشمن به راه انداخته برای رضای خداوند و اسلام کار کنند که در این صورت کنگره حتما اثرگذار خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در جریان کنگره برخی از آقایان با غرض و برخی نیز بدون غرض شیطنت می‌کنند، ابراز کرد: افرادی که با غرض شیطنت کرده و عنوان می‌کنند که با توجه به شرایط موجود اقتصاد کشور برگزاری کنگره هزینه‌بر است می‌توانند این را به گونه‌ای دیگر مطرح کنند که کنگره اگر ریخت‌و‌پاش نباشد به نحو احسن برگزار شود می‌تواند اثرگذاری خود را نیز داشته باشد.

وی مطرح کرد: با ادامه دادن راه شهدا و معرفی آن‌ها در قالب برنامه‌هایی همچون کنگره می‌توان یاد شهدا را زنده نگاه داشت. اگر یادواره و کنگره نباشد چگونه می‌توانیم سخن نسل گذشته را به نسل بعد از خود منتقل کنیم؟

این فرزند شهید نسبت به برخی از رسانه‌ها گلایه و خاطرنشان ‌کرد: یکی از دوستان ما جایی مصاحبه کرده بود که رسانه نیز شیطنت و عنوان کرده است که این فرزند شهید مخالف برگزاری کنگره است و ضرورتی برای برگزاری نمی‌بیند و این در حالی است که مصاحبه وی اینگونه نبوده است.

وی افزود: ما یک حکومت دینی داریم که ولی‌فقیه در رأس آن قرار دارد رهبر بحث کنگره شهدا را مطرح می‌کند و با توجه به شرایط اقتصادی اگر ریخت‌وپاش بود و اثرگذار نداشت دستور می‌دادند موقتا کنگره تعطیل شود که اینگونه نبوده است پس برگزاری آن لازم و ضروری است و در این بین نحوه اجرا از همه چیز مهم‌تر است.

اسماعیلی گفت: نحوه برگزاری کنگره مانند اربعین و محرم باید جریان سازی و اثرگذاری داشته باشد به‌گونه‌ای که زندگی یک فرد با دریافت اثر از زندگینامه و یا وصیتنامه شهید متحول شود و اگر اینگونه بود می‌توان گفت که کار به درستی انجام شده است.

وی اظهار کرد: شهید همت از شهدای سرآمد کشور است و همه جا سخن از ایشان چراکه وی اخلاص بالایی داشت و به گونه‌ای زندگی می‌کرد که همه زندگی‌اش وصل به اسلام باشد و ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم که هر کدام ما بتوانیم یک شهید همت باشیم.

این فرزند شهید تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند سردار سلیمانی شهید زنده هستند چون مسیر شهدا را طی می‌کنند و سرباز ولایت فقیه هستند و بخاطر اخلاصی که ایشان دارند همه جامعه مسلمین وی را به عنوان سردار اسلام می‌شناسند و قبول دارند.

وی ابراز کرد: از دور دست از روند برگزاری کنگره مطالبی را شنیدم اما کسانی می‌توانند در این خصوص نظر دهند که در وسط میدان باشند و چون در میدان نیستم نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم.

اسماعیلی تشریح کرد: دستگاه‌های مختلف اعم از دستگاه‌های فرهنگی اعتبار فرهنگی دارند و وظیفه ذاتی هر دستگاه فرهنگی و اجرایی است که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ورود پیدا کند و این امر باید در طول همه ساله‌ها اتفاق بیفتد نه فقط در کنگره؛ متاسفانه در این امر کوتاهی می‌شود.

وی اشاره کرد: جایی که دستگاه‌ها متولی جریان فرهنگی و اجرایی هستند کارهای سیاسی می‌کنند و در آن هنگام مسائل اقتصادی کشور و گرانی جامعه را مطرح نمی‌کنند چراکه امیال سیاسی و منافع شخصی و گروهی خود مطرح است و مردم از این مسائل ناراحت می‌شوند نه اینکه کنگره برگزار نشود.

این فرزند شهید ادامه داد: اگر با افراد جامعه مصاحبه شود مردم قلبا با برگزاری کنگره‌ها مخالفت ندارند عده‌ای محدود که به دنبال کارهای دیگر می‌روند آن‌ها هستند که شیطنت می‌کنند.

اسماعیلی در پایان تأک ید کرد: شاید برخی از مردم در خصوص نحوه اجرا سخن داشته باشند ولی افرادی که به نام خانواده شهید و یا هر عنوان دیگر شیطنت و عنوان می‌کنند که برگزاری کنگره لزومی ندارد در ابتدا خودشان بروند ببیند از شهدا و نام شهدا چگونه برای خود نان‌دانی درست کردند که برای آن‌ها متأسفیم و این پیام را به آن‌ها می‌دهیم که بچه‌های شهدا ادامه‌دهنده راه پدران خود هستند و چشمانشان باز است و می‌بینند و باید مواظب خودشان باشند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار