یک فعال فرهنگی با بیان اینکه در هنگام ساخت شهرک مهرگان بسترهای مورد نیاز فرهنگی دیده نشده است، گفت: مردم شهرک مهرگان توقع افزایش تعداد مساجد را دارند.

محمدکاکاوند از فعالان فرهنگی شهرک مهرگان در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامناسب شهرک مهرگان و عدم وجود ابزارهای لازم، هیئت‌های مذهبی به صورت خودجوش به میدان آمده اند .

وی افزود: دغدغه مهم ترین دلیلی است که هیئت مذهبی را به صورت آتش به اختیار به پای فعالیت های فرهنگی در شهرک آورده تا شاید بتوان از این طریق بخشی از خلاً موجود در شهرک را رفع کرد.

کاکاوند با اشاره به اینکه عدم وجود مساجد و حسینیه به اندازه کافی به یک دغدغه بزرگ در شهرک مهرگان تبدیل شده است، ادامه داد: برای یک شهرکی که قرار است میزبان 50 هزار با فرهنگ های مختلف باشد تنها 3 مسجد در نظر گرفته شده است و این نسبت خوبی نیست.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین انتظارات مردم افزایش تعداد حسینیه‌ها و مساجد در این شهرک است تا بتوان از آنها به عنوان ظرفیت و بستری برای برنامه های فرهنگی استفاده کرد.

این فعال فرهنگی بیان کرد: با توجه به تشییع دو شهید گمنام در شهر مهرگان، این دو شهید به مرکز ثقلی برای فعالیت های فرهنگی تبدیل خواهند شد و امیدواریم بتوانیم در کنار مزار این دو شهید برنامه های فرهنگی اجرا کنیم

وی ادامه داد: مردم این شهرک تشنه فعالیت های فرهنگی هستند و در صورت برگزاری فعالیت های فرهنگی استقبال خوبی از آن  میکنند .

کاکاوند در پایان با اشاره به اجرای برنامه سفیران آفتاب توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این شهر یادآور شد: استقبال خوبی از این برنامه از سوی مردم صورت گرفت و امیدواریم باز شاهد اجرای چنین برنامه های فرهنگی باشیم.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار