یک فعال فرهنگی گفت: به نظر من افرادی که«آتش به اختیار» دارند تندرو نیستند چون باید عقلانی باشند و قبل از هر چیز خودی را از ناخودی تشخیص دهد و با به دست آوردن شناخت از طریق شناخت ولی فقیه خود و اندیشه وی اقدام به واکنش می‌کنند.

علی دل زنده در گفت‌وگو با پایگاه خبری قزوین خبر ؛ اظهار کرد: «آتش به اختیار» در واقع یک اصطلاح نظامی و بدین معنی است که زمانی که ارتباط فرمانده با سربازانش قطع خواهد شد او در آخرین فرمان خود به سربازان دستور آتش به اختیار می‌دهد که به این ترتیب شلیک به هر فردی غیر از افراد خودی، به اختیار خود سرباز بوده و سربازان اجازه دارند هرکسی را به گلوله ببندند.

وی ادامه داد: به نظر من با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری و اینکه فرهنگ نیاز اصلی کشور است ایشان بحثی را با عنوان «آتش به اختیار» مطرح کردند.

این فعال فرهنگی تشریح کرد: فرهنگ ریشه در اثرگذاری غربی‌ها دارد و علت این اثرگذاری این است که تمدن غرب حاکم بر جهان است و برای حفظ حاکمیت خود 2 راه حل استفاده از زور و انسان‌های سایر ملل را شبیه خود کردن را دارد و با توجه به اینکه دولت‌ها بیدار شدند استفاده از زور خیلی امکان‌پذیر نیست و بر اساس برنامه‌ریزی خود در مناطق مختلف جهان تلاش دارند با توجه به فرهنگ اندیشه ،خواسته‌ها و ویژگی‌های آن مناطق فرهنگ آن جامعه را برای خود مصادره کرده و آن‌ها را شبیه خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما ایرانی‌ها تمایل زیادی به به‌روز بودن، وحدت و کمال‌گرایی داریم ممکن است زودتر تحت تأثیر بیگانگان قرار بگیریم. از طرفی دیگر 30 سال است که انقلابی را آغاز و عنوان کردیم که می‌خواهیم پرچم تمدن آینده را در دست بگیریم و تمدن مادری را به خاورمیانه برگردانیم و در این میان تنها دیدگاهی که خاصیت گفتمانی دارد اسلام و آن هم از نوع تشیع است و تنها کشوری که می‌تواند که پرچمدار باشد ایران است به همین دلیل هجمه غرب بر کشور ما زیاد است و بر این اساس ناخودآگاه در وسط میدان جنگ نرم قرار داریم.

دل زنده عنوان کرد: به دلیل تحریم‌ها و فشار غرب از ناحیه اقتصادی و سیاسی؛ طبیعی است که دولت از برخی از بخش‌های فرهنگی و اجتماعی غافل شود و در اینجا وظیفه عموم مردم به خصوص افراد پای‌بند به ارزش‌های انقلابی است که در این مسیر گام بردارند تا بخشی از کاستی‌ها جبران شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری به دلیل آینده نگری و پیش‌بینی 4 سال آینده که احتمالا این بحران افزایش پیدا کند فرمان «آتش به اختیار» را در بخش فرهنگی دادند.

این فعال فرهنگی گفت: «آتش به اختیار» شامل حال کسانی می‌شود که یاد گرفتند وابسته به دولت نباشند و جناحی عمل نکنند و فقط در جهت انقلاب گام بردارند که این افراد فقط به تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و تقویت گفتمان علمی کشور توجه دارند و حفظ وحدت در اقشار مختلف مردم را در دستور کار خود دارند، همچنین این افراد معمولاً در اموری که به دلایل نامشخصی که گاه سیاسی، عدم ناتوانی احزاب،حوزه‌ها و دولتمردان است وارد می‌شوند.

وی مطرح کرد: به نظر من افرادی که«آتش به اختیار» دارند تندرو نیستند چون باید عقلانی باشند و قبل از هر چیز خودی را از ناخودی تشخیص دهد و با به دست آوردن شناخت از طریق شناخت ولی فقیه خود و اندیشه وی اقدام به واکنش می‌کنند.

دل زنده تأکید کرد: « آتش به اختیارها» کسانی هستند که به خودسازی، بهسازی و تقویت درونی نظام بیش از پیش فکر می‌کنند و تقویت درونی را به معنای مبارزه با بیرون می‌دانند.

وی اضافه کرد: افراد «آتش به اختیار» باید در همه حوزه‌ها از قبیل اقتصادی، علمی،سیاسی و اجتماعی و به طور کلی در هر حوزه‌ای که کمتر در آن کار شده است وارد میدان شوند.

این فعال فرهنگی اذعان کرد: «آتش به اختیارها» نقد نمی‌کنند بلکه تلاششان این است با ارائه روش‌ها، شیوه‌ها و ایده‌های جدید مسیر را تغییر دهند و این مهم‌ترین مشخصه‌ای است که نشان می‌دهد آن‌ها تندرو نیستند.

دل زنده توضیح داد: «آتش به اختیارها» کمال‌گرا هستند ولی این کمال‌ گرایی به معنای تعصب نیست در حالی که تندروهاغرق در تعصب هستند و با برداشت غلط از آرمان‌ها و عدم شناخت مفاهیم اصیل انقلاب و درک نادرست از بیانات رهبری، عمل می‌کنند و گاه این اقدامات را به‌عنوان یک وجهه ظاهری و معرفی خود به عنوان شخصی انقلابی مطرح می‌کنند که ذات فرد انقلابی هرگز این‌گونه نیست زیرا انسان انقلابی با تقویت درون به ایجاد اقتدار برونی خود فکر می‌کند در حالی که شخص تندرو تنها ابعاد بیرونی خود را تقویت می‌کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار