نقوی حسینی گفت: دشمن با مدیریت فضای مجازی می تواند افکار عمومی را به نفع خودش مهندس کند؛ بنابراین لازم است در این زمینه نیروهای انقلابی و مؤمن در این عرصه بیش از بیش فعال شده و با شبکه ای کار کردن یک کار منحصر به فرد انجام دهند.

به گزارش قزوین خبر؛سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ستاد چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص لزوم همگرایی بین نیروهای مؤمن و انقلابی در فضای مجازی در جهت سالم‌سازی این فضا، اظهار داشت: همه ما واقف هستیم که دشمن همچنان دشمنی می کند و دشمنی او از ابتدای انقلاب تا کنون نه تنها کمتر نشده است، بلکه هجمه ها و شدت آن نیز افزایش یافته است؛ اما در دوره های مختلف زمانی، نوع دشمنی و ابزاری که برای اعمال دشمنی خودش استفاده می کند، متفاوت است. یکی از ابزارهای مهم دشمنان علیه نظام و ملت ایران، رسانه و فضای مجازی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا از انواع رسانه ها، اعم از شبکه های مجازی تا شبکه های ماهواره ای در پیشبرد اهداف خود، استفاده کند؛ بنابراین در چنین شرایطی همه نیروهای انقلابی، مؤمن، دلسوز و فعالان رسانه باید با یکدیگر متحد و با یکدیگر هماهنگ شده و با عزمی راسخ وارد میدان مبارزه شوند تا از این فضا برای پاسخ دهی به شبهات دشمن و همچنین تبیین ارزش های انقلابی استفاده کنند.

نقوی حسینی با بیان این نکته که امروز ابزار دشمن، رسانه است و باید در مقابل آن یکپارچه، متحد حرکت کرد، ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم رسانه های تأثیر گذار، فضای مجازی است. فضای مجازی اهمیت بسیار زیادی در مهندسی افکار عمومی دارد. این اهمیت به اندازه ای است که رهبر انقلاب فرمودند «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می شدم». در چنین شرایطی ما باید در سطح ملی، اقدامات منحصر به فرد انجام دهیم و اجازه ندهیم که دیگران شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی را درست گرفته و آن را مدیریت کنند زیرا دشمن با مدیریت فضای مجازی می تواند افکار عمومی را به نفع خودش مهندس کند؛ بنابراین لازم است در این زمینه نیروهای انقلابی و مؤمن در این عرصه بیش از بیش فعال شده و با شبکه ای کار کردن یک کار منحصر به فرد انجام دهند.

این نماینده ادوار مجلس در خاتمه به رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به شبکه ملی اطلاعات اشاره و تأکید کرد: متأسفانه وزارت ارتباطات و به طور کلی دولت یازدهم در حد و اندازه و انتظاری که از او بود، ظاهر نشد و گویا به یک نوع ولنگاری در حوزه رسانه (فضای مجازی) رسیده است و به شبکه ملی اطلاعات توجهی ندارد. معنای این عملکرد ها این است که آقایان اهمیت شبکه ملی اطلاعات را درک نکرده اند و متوجه نیستند که دشمن از فضای مجازی علیه ارزش ها، اعتقادات، باورها، سنت ها و آرمان های انقلابی استفاده می کند. البته چنانچه به این موضوعات آگاه هستند و عمداً این عملکرد را دارند، اتهامات بزرگی به این مسئولان وارد است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار