دوران نظرسنجی از پشت شیشه ماشین گذشت

کدخبر: 4254

در هر صورت حضور رئیس جمهور در صبح روز تعطیل در استان خوزستان، یک نماد بود که پیام هایی در برداشت. او نشان داد که دوران جدایی دولت و مردم پایان یافته است و از امروز دولت در کنار مردم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری قزوین خبر، صبح روز تعطیل، وقتی مردم دیرتر از روزهای معمول از خواب بیدار شده و اخبار روزانه را پیگیری می کنند، شاید شنیدن خبر تماس تلفنی رئیس دولت جدید با وزرا برای پیگیری مشکلات مردم، موضوعی غیرمنتظره نباشد، مخصوصاً نسبت به رئیس جمهوری که چنین روحیه ای را از او سراغ دارند. امّا صبح روز جمعه ۵ شهریور، وقتی مردم برای اطلاع از اخبار کشور به موبایل های خود رجوع کردند، با خبر غیرمنتظره ای در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی روبرو شدند: «رئیس جمهور صبح امروز در سفری سرزده وارد استان خوزستان شد».

 

 

سیّد ابراهیم رئیسی در سفر خود به خوزستان با حضور در بیمارستان، روستا و گفت وگوی چهره به چهره با مردم، به مشکلات این استان از جمله کمبود آب، کرونا و... رسیدگی کرد و دستوراتی را صادر کرد.

این نخستین حضور رئیسی در بین مردم پس از در اختیار گرفتن زمام امور نبود. او تنها کمی پس از تنفیذ و تحلیف خود در تهران به بیمارستان و داروخانه سرکشی کرد و در حالی که کرونا در اوج خود بود، با بیماران کرونایی و کسانی که اطرافیان شان به کرونا متبلا بودند و برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه کرده بودند، گفت وگو کرد.

 

 

 

همان زمان بود که روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد که روزگاری از مدافعان حسن روحانی به شمار می آمد، با مقایسه رفتار رؤسای دولت های سیزدهم و دوازدهم نوشت: «مدت زمان زیادی نیست که سید ابراهیم رئیسی بر مسند ریاست جمهوری نشسته است اما درهمین زمان کم اقداماتی را انجام داده است که رئیس جمهور پیشین کشورمان یعنی حسن روحانی از آن واهمه داشت».

این روزنامه با اشاره به حضور سرزده رئیسی در بیمارستان امام خمینی(ره) و داروخانه ۲۹ فروردین ادامه می دهد: «این در حالی است که زمانی که حسن روحانی رئیس جمهور بود از ترس کرونا تقریباً به مدت دوسال (از زمان ورود کرونا به کشور) به هیچ عنوان ملاقات مردمی نداشت. یا حتی سال گذشته در زمان جلسه تقدیم بودجه به خاطر کرونا در مجلس حاضر نشد. همچنین جلسات هیئت دولت را یا به صورت ویدئو کال برگزار می‌کرد یا اگر هم در جلسه حضور داشت با فاصله زیاد از دولتمردانش می‌نشست».

 

 

امّا آنچه مورد اشاره روزنامه اصلاح طلب قرار گرفته است، مختص به دوران کرونا نبود و رویه ۸ ساله حسن روحانی بوده است. تکانه های شدید اقتصادی در دولت تدبیر و امید، تغییر روزانه قیمت ها، کمبود اقلام مورد نیاز مردم از روغن و رب گوجه گرفته تا پوشک بچه و مرغ هیچ کدام باعث نشد تا حسن روحانی حتی یکبار در طول هشت سال گذشته در بازار حاضر شود و پای درددل بازاریان و مردمی بنشیند که برای تهیه اقلام روزانه خود صف کشیده اند و از مشاهده تغییر عجیب قیمت کالاها متحیر مانده اند.

روحانی حتی وقتی در روز کارگر به دیدار کارگران می رفت، حاضر نبود از ماشین خود پیاده شود!

 

 

در بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله خبری از حضور اولیه رئیس جمهور در عرصه نبود و در حالی که مردم استان گلستان، نوروز خود را در وضعیت دشوار سیل سپری می کردند، روحانی برای گذران تعطیلات نوروزی در قشم حضور داشت و استاندار او نیز در خارج از کشور به سر می برد!

 


http://fna.ir/d8xaa9

 

روحانی آنقدر با مشی دوری از مردم، خو گرفته بود که مدعی بود از داخل ماشین و با دیدن چهره های مردم نسبت به وضعیت کشور از آن ها نظرسنجی می کند: «من روزانه نظرسنجی می‌کنم. در خیابان وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم که چند نفر لبخند دارند،‌ چند نفر عصبانی هستند و چند نفر قیافه‌شان گرفته است... به هر شهری می‌روم خودم نظرسنجی می‌کنم،‌ نگاه آدم‌ها را نسبت به خودم. نگاه کسی را که بامحبت نگاه می‌کند با تشکر نگاه می‌کند و یا آنکه نقد دارد».

 

 

قطعی برق و بی آبی خوزستان و التهابات پس از آن نیز هیچ کدام باعث نشد تا حسن روحانی طعم حضور در بین مردم و لمس کردن مشکلات آن ها را از نزدیک بچشد.

در التهابات اجتماعی ناشی از تصمیم گیری های غلط از جمله گرانی بنزین، رئیس جمهور به جای کنار گرفتن در کنار مردم و حضور به موقع در صحنه، ادعا کرد که صبح جمعه از گرانی بنزین خبردار شده است!

از همین روست که اکنون وقتی سیّد ابراهیم رئیسی صبح جمعه راهی خوزستان می شود، افکار عمومی صبح جمعه رئیسی را با صبح جمعه روحانی مقایسه می کنند.

میثم مطیعی مداح اهل بیت در توییتی با هشتگ اهواز که مورد توجه کاربران قرار گرفت نوشت: «صبح جمعه داریم تا صبح جمعه».

 

 

کاربری دیگر، تفاوت صبح جمعه رئیسی را با صبح جمعه روحانی مورد اشاره قرار داد و نوشت: «باز هم رئیسی غافلگیرمان کرد. به جای زیارت مشهد رفتن، اولین روز کاری خود را با بسیج کردن وزرا و رفتن به خوزستان آغاز کرد».

 

 

یکی دیگر از کاربران با اعلام خبر ورود رئیسی به خوزستان نوشت: «یه صبح جمعه هایی بود که یه بنده خدایی تازه متوجه می شود در کشور چه خبره امّا حالا ما صبح جمعه متوجه میشیم چه خبره در کشور».

 

 

کاربری دیگر با کنایه به ماجرای غافلگیری روحانی در سهمیه بندی بنزین نوشت: «ما عادت به این داشتیم که صبح جمعه رئیس جمهور غافلگیر بشه نه اینکه بره اهواز و غافلگیرمون کنه».

 

 

یکی از کادر درمان نیز خطاب به همکاران خود در اهواز اینطور نوشت: «همکاران اهوازی اگر صبح جمعه دیدید یه حاج آقا وسط بخش تون وایساده، اصلاً تعجب نکنید، رئیس جمهور مملکته».

 

 

برخی نیز زبان شعر را برای مقایسه صبح جمعه روحانی و رئیسی انتخاب کردند. یکی از اکانت های توییتری اینطور سرود: «یک نفر ما را زند سیلی، بگوید خواب نیست/ هشتِ صبحِ روز جمعه؟ این رئیس جمهور ماست؟».

 

 

در هر صورت حضور رئیس جمهور در صبح روز تعطیل در استان خوزستان، یک نماد بود که پیام هایی در برداشت. او نشان داد که دوران جدایی دولت و مردم پایان یافته است و از امروز دولت در کنار مردم خواهد بود. رئیسی در حال مخابره این پیام است که فرمان اداره کشور از نگاه به خارج و چشم انتظار گذاشتن مردم به توافق های خارجی، به سمت مردم در حال چرخیدن است.

صبح جمعه، اسم رمزی است از دورانی که دولتمردان به جای تکیه به غرب به مردم تکیه دارند و به جای مدیریت پشت میز و نظرسنجی از داخل خودرو، همنشینی با مردم و درهم تنیدن با ولی نعمتان انقلاب را برگزیده اند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار