وعدۀ جدید استاندار قزوین

کدخبر: 4249

استاندار قزوین وعده داد: ناحیه شهری مهرگان محمدیه با هدف ارتقای خدمات دهی به مردم منطقه به شهر تبدیل خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین اظهار کرد: ناحیه شهری مهرگان محمدیه با هدف ارتقای خدمات دهی به مردم منطقه به شهر تبدیل خواهد شد و از طریق مکاتبه با دستگاه‌های مسوول از جمله وزارت راه و شهرسازی پیگیر تحقق زودتر این مهم هستیم.

استاندار قزوین همچنین گفت: با تبدیل مهرگان به شهر که محل استقرار مسکن مهر قزوین و حومه است تنگناهای توسعه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های عمومی در این محدوده تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و این اقدام به سود شهروندان ساکن در این منطقه است.

وی همچنین به درخواست نیروی انتظامی برای ایجاد تأسیسات زیربنایی در اراضی مقابل آزادراه قزوین-کرج که در این نشست مطرح شد اشاره کرد و گفت: با این درخواست باید با دید مثبت نگاه کرد چرا که مقر فعلی نیروی انتظامی در استان و وضعیت استقرار پلیس‌های تخصصی مناسب جایگاه این نیرو نیست و این اقدام می‌تواند به ساماندهی بهتر اراضی عظیمیه نیز کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به درخواست یکی از واحدهای فولادی استان قزوین برای ایجاد چندین انبار و اعتراض نماینده قزوین در خصوص ممنوعیت ایجاد و توسعه صنایع فولادی به دلیل تهدیدات زیست محیطی و کمبود آب، گفت: این درخواست مربوط به توسعه طرح نیست و درخواست ایجاد چندین انبار را داده است.

جمالی پور اظهار داشت: همه ما نسبت به حفظ محیط زیست باید حساس و دغدغه مند باشیم چرا که متعلق به آیندگان ماست.

وی افزود: با وجود اصرار و برخی فشارها برای حضور و پذیرش سرمایه گذاران بخش فولاد اجازه حضور و استقرار آن‌ها را در استان به دلیل مسایل آب و محیط زیست نداده‌ایم.

استاندار قزوین در خصوص طرح سرمایه‌گذاری در دریاچه اوان نیز گفت: سرمایه‌گذاری در این محدوده منافع عام ایجاد می‌کند ولی برخی در این محدوده منافع شخصی دارند و برای سرمایه‌گذاران ایجاد مزاحمت می‌کنند که این موضوع سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در استان را با اخلال روبرو می‌کند.

وی افزود: در دریاچه اوان یک محدوده پنج هکتاری با رعایت استانداردهای محیط زیست و دستگاه‌های نظارتی به سرمایه‌گذار برای اجرای طرح گردشگری واگذار شده و انتفاع ساکنین محلی نیز در این خصوص لحاظ شده است.

استاندار قزوین در ادامه با تأکید بر اجرای سیستم زیرساخت داده های مکانی یا SDI در استان، اظهار داشت: داشتن اطلاعات بروز شده و اشتراک‌گذاری آن برای مدیران موضوع مهمی است که در قالب این سیستم دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات و داده‌ها مبنای تصمیم‌گیری مدیران بوده و نقش مهمی در نظام برنامه‌ریزی و توسعه دارند، افزود: برای اینکه اجرای SDI زودتر و بهتر عملیاتی شود باید بخش محرمانگی و عمومی اطلاعات جدا شود و تمهیدات لازم برای ارتقای امنیت اطلاعات دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شود.

جمالی پور افزود: نیاز نیست دستگاه‌های اجرایی همه اطلاعات و داده‌های خود را محرمانه تلقی کنند و باید با سازمان برنامه و بودجه برای پیاده سازی SDI همکاری لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت و گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر،گفت: در روز گذشته شاهد تشکیل کابینه دوبت جدید و رأی اعتماد به وزرا بودیم و امیدواریم دولت آقای رئیسی در خدمت رسانی به کشور و مردم موفق باشد.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم در شرایط فعلی بسیار سخت و طاقت فرسا است، افزود: جا دارد از مدیرانی که صادقاته به مردم و نظام خدمت کرده‌اند قدردانی کنیم.

استاندار قزوین گفت: تغییرات در دولت‌ها طبیعی است و این موضوع را باید جزو برکات نظام بدانیم اما باید توجه داشت که نغییرات باید در راستای رشد و توسعه خدمت‌رسانی به کشور و مردم باشد.

جمالی پور با بیان اینکه مدیران جزو سرمایه‌های مهم انسانی کشور هستند و باید از دانش و تجربه آن‌ها به شکل شایسته برای پیشبرد اهداف نظام و کشور استفاده کرد که این مهم در دولت جدید نیز مورد توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید از نگاه‌های جریانی و سیاسی به منافع ملی کشور خودداری کنیم و بدانیم که ساختن کشور با استفاده مناسب از سرمایه‌های انسانی و در سایه همدلی و انسجام رقم می‌خورد.

استاندار قزوین با بیان اینکه دشمن می‌کوشد تا مردم را نسبت به آینده ناامید کند، افزود: باید با انسجام و همدلی تلاش کنیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

پایان پیام

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار