امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر حلقه انتقال کرونا شویم، حق‌الناس به گردنمان می‌آید گفت: مردم با توکل به خدا قوی می‌مانند و کرونا را شکست می‌دهند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی شبکه قزوین با تبریک میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: پاسداران عزیز در دوران دفاع مقدس با رشادت های بسیاری که داشتند از اسلام و کشور حراست کردند.

وی افزود: پاسداران عزیز و دیگر نیروهای مسلح امروز نیز در عرصه مبارزه با بیماری کرونا همانند دوران دفاع مقدس در عرصه حراست و حفاظت از مردم قرار دارند و در کنار پزشکان، پرستاران و همه تیم های پزشکی و درمانی تلاش می کنند تا این بیماری ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز خاطرنشان کرد: عزیزان جانباز نیز بخاطر درس های مکتب حضرت عباس(ع)، پا به عرصه ایثارگری گذاشتند و همراه آنها، خانواده های معزز و مکرمشان پای کار مشکلات جانبازی در کنار آن عزیزان ایستادگی می کنند.

امام جمعه قزوین میلاد امام زین العابدین(ع) و روز آزادگان را نیز تبریک گفت و اضافه کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر ابوترابی و سردار شهید حسین لشگری برجستگان این عرصه در استان ما بودند و این روز را نیز به همه آزادگان استان قزوین که سهم زیادی در عزت آفرینی کشور داشتند، تبریک عرض می کند.

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: زمانی که ما ملتزم به فرمان خدای متعال باشیم هرکاری که انجام می دهیم، پیش خدای متعال مقبول بوده و عبادت محسوب می شود. در شرایط امروز هم عبادتی که برای جامعه ایمانی به حساب می آید خدمت رسانی برای مقابله با پدیده منحوس کروناست.

وی ادامه داد: همچنان که هم اکنون اهالی صدا و سیما، نیروهای انتظامی و دیگر گروه های خدمت رسان درحال انجام وظیفه و کمک برای مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند؛ شاید به طور یقین بتوان گفت وظیفه اکثر مردم در شرایط امروز در خانه ماندن است.

آیت الله عابدینی اذعان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است زمانی که از ایشان سوال شد وقتی بیماری واگیرداری شیوع پیدا کرد وظیفه ما چیست؟ حضرت فرمودند شما از فضای این بیماری کناره گیری کنید، یعنی در شرایطی قرار بگیرید که این بیماری به شما سرایت نکند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز همه ما می دانیم که اگر در منزل بمانیم و این روابط اجتماعی را قطع کنیم از حلقه اتصال این بیماری جلوگیری کرده ایم و مردم در امان می مانند. حال اگر ما حلقه اتصال و شیوع این بیماری شویم حق الناس بر گردنمان خواهد بود یعنی اگر کسی بیمار باشد و ما وسیله نقل و انتقال این ویروس به شخص دیگری شویم باید در محضر خدای متعال پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: ما باید مراقب باشیم که سلامتی مردم را به مخاطره نیندازیم، امروز از همه مردم درخواست داریم ‌که در منازل خود بمانند و از فرصت های متنوعی نظیر صدا و سیما، فضای مجازی، مطالعه کتاب و استفاده از برنامه های عبادی و فرهنگی بهره ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال در آفرینش خود سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد را در فصلی به نام بهار قرار داده است تا زمین و درختان نفس بکشند و حیات دوباره پیدا کرده و جهان نوینی ایجاد شود و زمین خانه تکانی کند. خدای متعال برای خانه تکانی معنوی و جسمانی انسان نیز ماه های رجب، شعبان و رمضان را قرار داده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان، سه فصل از فصول سال معنوی ما انسان ها هستند و در ماه مبارک رمضان این معنویت به اوج خود می رسد، در ماه رجب پاکسازی و استغفار صورت می گیرد و در ماه شعبان که سفارش به انجام اذکاری شده، ما خدا را به رحمانیت و رحیمیتش یاد می کنیم. یعنی همه عالم‌ پر از مهر خدا و مهربانیست و متاسفانه بعضا ما این مهربانی را با اخلاق بد و کینه و اختلافات و عداوت، گل آلود می کنیم.

وی ادامه داد: اگر کسی در این ایام معنویت روزی ۷۰ بار بگوید؛" خدایا من توبه می کنم و از خدای متعال طلب استغفار می کنم، خدایی که زنده و حاضر و ناظر و مهربان است"، با این الفاظ خود را به خدا نزدیک می کند و امید را زنده کرده و نشاط و معنویت را در خود ایجاد خواهد کرد و با این روحیه به استقبال ماه رمضان می رود.

آیت الله عابدینی اذعان کرد: ما اگر انتظار دریافت توفیق زیاد در ماه مبارک رمضان داریم باید پیش از آن توشه هایی از ماه های رجب و شعبان جمع کرده باشیم و باید زمینه دریافت معنویت در ماه رمضان را از ماه های پیش از آن ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: اگر می خواهیم از شب لیله القدر که در ماه رمضان به استقبالش می رویم، بهترین بهره را ببریم باید از فرصت رجب و شعبان زمینه دریافت معنویت را در خود فراهم کنیم. هرچقدر ما خود را آماده دریافت معنویت کنیم از برکات شب قدر بیشتر بهره خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: بیماری کرونا، بلای فراگیر است و تقریبا همه کشورهای جهان را درگیر کرده است. ما سرمایه هایی داریم که همه ملت ها از آن بهره مند نیستند و ارتباطی که مردم ما با قرآن، دعا، اهل بیت(ع) و خدا دارند، سرمایه معنوی بی بدیلی است که هر کسی از آن بهره ندارد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: ارتباط با خدا و استفاده از فضاهای معنوی و دعا بسیار مؤثر است و پزشکان تأکید می کنند که مردم باید از نظر روحی قوی باشند و این سرمایه های معنوی روحیه مردم را قوی می کند و بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام کاظم(ع) فرموده با توکل به خدا می توانیم قوی باشیم و یکی از راه های ارتباط با خدا، نماز خواندن و انس با قرآن است که در آن کلام خدا را می شنویم و با به کارگیری آنها، زندگی ما مورد تأیید خدا خواهد بود و آرامش نصیبمان می شود و از عهده هر مصیبتی بر می آییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز می دانیم که ضروری ترین نیاز ما آرامش قلبی است و همه انسان ها به دنبال آن هستند که خدای متعال فرموده که فقط یاد و نام خدا دل های شما را آرام می کند. یاد و نام خدا قرائت قرآن، دعا و مناجات است که به ما آرامش دل می دهد که این آرامش زمینه مقابله با هر مشکل و گرفتاری و بیماری را در ما ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: من تقریبا مقید بودم که عزیزانی که نزدیکان خود را از دست می دادند در تشییع جنازه و نماز میت آنها شرکت داشته باشم و در مجالس ختم آنها شرکت می کردیم اما امروز به واسطه محدودیت ها و بیماری کرونا شرایط حضور نیست.

وی عنوان کرد: مردم که عزیزان خود را به واسطه کرونا از دست می دهند، بدانند که افراد بزرگواری هستند که به کمک طلاب عزیز کار غسل میت آنها را انجام می دهند، همچنین من خودم مقید هستم و هم مومنان را سفارش می کنم که برای همه درگذشتگان هرشب یک نماز شب اول قبر بخوانند که این شرایط هم برای خودمان روحیه است و هم یک هدیه ارزشمند و ماندگار به مظلوم ترین افرادی است که شاید بازماندگان آنها شرایط این کار را نداشته باشند.

وی اظهار کرد: خدا فرموده هر خیری به انسان می رسد، از ناحیه خداوند است و هر بدی که به انسان وارد می شود، از ناحیه خود اوست و درواقع خود انسان است که بدی ها را ایجاد می کند.

امام جمعه قزوین افزود: اما باید توجه داشته باشیم وقتی بلا نازل می شود، دامنِ تر و خشک را می گیرد و خیلی وقت ها ممکن است بهترین بندگان خدا نیز در میان بلا گرفتار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: وقتی به بندگان خدا می رسد، برای آنها امتحان و ترفیع مقام در قیامت می‌شود اما برای آن کسانی که با خدا سروکاری ندارند و دائم در بدی ها هستند، عذاب آخرت و وزر و وبال می شود.

وی بیان کرد: همه عالم در اختیار خداست و هیچ چیزی در این عالم وجود ندارد الی اینکه تسبیح پروردگار را می کند اما ممکن است ما متوجه نشویم. همه چیز در این عالم به اذن خداست و وقتی همه چیز در اختیار اوست می فهمیم که باید فقط امید به خدا داشته باشیم و از خدا بخواهیم ما را در پناه خود حفظ کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار