تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی جهان‌آرا گفت: مسئولان دولت نسبت به اینکه عملکرد آن‌ها و مواضع سیاست خارجی را نقد می‌کنیم ناراضی اند و آن را برنمی‌تابند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر ناصر آراسته تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی جهان‌آرا در گفت‌وگو با سراج24 درباره‌ی ممانعت از پخش زنده‌ی این برنامه در شبکه‌ی افق گفت: خبر عدم پخش زنده‌ی این برنامه طی روزهای گذشته رسانه‌ای شد و آن را تایید می‌کنم. طی اطلاعیه‌ی سازمان صداوسیما، برنامه‌های ثریا و جهان‌آرا پخش زنده نخواهند داشت. هم‌چنین روز گذشته مطلع شدیم که برنامه‌ی عصرانه هم قرار نیست به صورت زنده روی آنتن برود.

وی افزود: طی پیگیری‌هایی که انجام دادیم به ما عنوان شده است که به جهت بالا بردن کیفیت برنامه‌ها این تصمیم گرفته شده است اما این دلایل دقیق نیست.

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی جهان‌آرا بیان کرد: برنامه‌ی جهان‌آرا مدت‌ها بود که تحت فشار دولت بود و به طور خاص از جانب آقای آشنا فشار های متعددی به برنامه وارد می‌شد. در مسائل و موضوعات مختلف که شامل نقد عملکرد دولت می‌شد ما با فشار دولتی‌ها مواجه می‌شدیم. بارها وزرا و اعضای هیئت دولت به برنامه دعوت شدند اما هیچ گاه حاضر به حضور در برنامه نشدند.

وی در ادامه گفت:  به طور خاص آقای ربیعی سخنگوی دولت چندین نوبت به برنامه دعوت شد. گفته شد که ایشان درست همزمان با روزهای پخش برنامه در ساعت ۲۲ شب درگیر جلسات دولت است. برای اینکه بهانه ای باقی نماند و با هماهنگی شبکه طی نامه‌ای رسمی از ایشان خواسته شد که هر روز و ساعتی که امکان حضور دارد مشخص نماید اما این دعوت نیز اجابت نشد.

آراسته تاکید داشت: آقای نوبخت برای بررسی بودجه به برنامه دعوت شد و نیامد. آقای آشنا اخیرا نامه‌ای علیه برنامه‌ جهان‌آرا منتشر کرد و از این‌که این برنامه مواضع سیاست خارجی دولت را نقد می‌کند ابراز نارضایتی نمود. لازم به ذکر است که مسئولان وزارت امور خارجه بارها به برنامه دعوت شدند تا سیاست خارجی دولت مورد ارزیابی قرار گیرد اما با بهانه‌های مختلف نپذیرفتند. حتی سخنگوی وزارت خارجه نیز دعوت شد اما  گفته شد به صلاح نیست که در برنامه حاضر شود.

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی جهان‌آرا اظهار داشت: در برنامه‌ی جهان‌آرا همواره تلاش کردیم تا با حضور افراد با سلایق گوناگون سیاسی عملکردها را مورد ارزیابی  قرار دهیم ولی مسئولان امر از این شفافیت پرهیز دارند و نقد به خود را بر نمی‌تابند. مسئولین دولتی به تریبون‌های یک‌طرفه عادت دارند و چالش پیرامون عملکرد خود را بر نمی‌تابند. به همین علت است که در تریبون‌های غیرچالشی صداوسیما حاضر می‌شوند اما در برنامه‌ی جهان‌آرا حاضر نمی‌شوند.

وی افزود: حتی در لایه‌های میانی‌تر، آقای حناچی شهردار تهران نیز دعوت شد اما اعلام شد که جهان‌آرا یک برنانه‌ی چالشی است و حضور ایشان به صلاح نیست. دقیقا ایرادی که به جهان‌آرا گرفته می‌شود به همین صراحت است که عملکرد مسئولین را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد. اخیرا جهان‌آرا در یکی  از میان‌برنامه‌های خود اظهارات یکی از اعضای هئیت دولت را نقد نمود که بلافاصله همین فرد صداوسیما را تحت فشار گذاشت.

آراسته بیان کرد: آقای آشنا هفته‌ی گذشته نامه‌ای منتشر کرد و گلایه‌ی خود را علنی نمود. آن‌ها نسبت به اینکه عملکرد دولت و مواضع سیاست خارجی را نقد می‌کنیم ناراضی اند و آن را برنمی‌تابند.

تهیه‌کننده‌ی برنامه‌ی تلویزیونی جهان‌آرا اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برنامه‌ی جهان‌آرا این بود که نسبت به وقایع روز، واکنش‌های به روز داشت. تردیدی نیست که وقتی برنامه از حالت زنده خارج می‌شود، سرعت عکس‌العمل برنامه نسبت به اتفاقات و وقایع روز کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

آراسته در پایان تصریح کرد: ضبطی شدن برنامه در چند بعد به ماهیت برنامه آسیب می‌زند که یکی از آن‌ها صراحت این برنامه است. وقتی برنامه ضبطی باشد امکان سانسور و محدودسازی در آن وجود دارد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار