یک فعال رسانه‌ای عنوان کرد:

کدخبر: 4058

یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه تظلم‌خواهی مستضعفین جهان است، گفت: سکوت در برابر فساد وحدت آفرین نیست و با افراد فاسد نمی‌توان وحدت ایجاد کرد.

احمد خورگامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر با بیان اینکه ائمه جمعه جایگاه و پایگاه مردمی دارند و به خاطر ارتباط مستقیم که با مردم دارند می‌توانند حرف مردم را به زبان بیاورند، اظهار کرد؛ . ائمه جمعه به خاطر اینکه از یک جهت متصل به ولی فقیه هستند و از جهت دیگر ارتباط مستقیم با مردم دارند می‌توانند حرف مطالبه‌گری و احقاق حقوق مردم را کنند.

وی افزود: تریبون نماز جمعه خود یک تریبون اثرگذار است و در واقع خود یک رسانه است و  جنبه اطلاع رسانی دارد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه سکوت در برابر مفاسد به بهانه حفظ وحدت از نظر شما پذیرفتنی نیست، اضافه کرد؛ اگرچه وحدت یک مسئله مهم و ضروری هست اما نمی‌شود به بهانه وحدت درخصوص واقعیت‌هایی که مشاهده می شود و مفاسدی که صورت می گیرد سکوت کرد.

خورگامی با اشاره به اینکه هیچ‌وقت با افراد و جریان‌های فاسد وحدتی نداریم، عنوان کرد: کسانی که ظالم هستند و در هر مقطعی بر مردم ظلم میکنند جزء ملت نیستند، ما انقلاب کردیم تا افرادی که خوی حکمرانی و اربابی بر مردم را دارند از بین بروند و امروز هم هیچ وحدتی با این دست از افراد نداریم.

وی گفت: تریبون نماز جمعه جایگاه تظلم‌خواهی مستضعفین جهان است و اگر امام جمعه‌ای در برابر ظلم‌های انجام شده بر مردم سکوت کند این حایگاه خاصیت خود را از دست داده و دیگر خاصیت نخواهد داشت.

این فعال سیاسی: تأکید کرد: وقتی امام نماز جمعه یک ظلم و یا یک فساد ای را بیان می کند این موضوع نشان دهنده ،پاکی و سلامت روح امام نماز جمعه است.و اگر پاک دست نباشد و خود دچار الودگی باشد هیچ گاه نمیتواند ظلمی را فریاد بزند.

خورگامی بیان کرد: در نماز جمعه قزوین به خاطر اینکه مسائل فسادها و حقوق مظلومی پیگیری می‌شود به صورت میدانی میبینم که تعداد نمازگزاران به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اگر گفتن فسادها در نماز جمعه نکات منفی بود نباید جمعیت نماز جمعه افزایش پیدا می‌کرد و این خود نشان می‌دهد که حرف دل مردم است و این ها باعث می شود تا نماز جمعه از حالت خنثی و بی اثر خارج شود.

این فعال رسانه‌ای در پایان بیان کرد: مردم به نمازجمعه امیدوار شده‌اند و این روحیه یک روحیه ستودنی و ارزشمند است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار