نگاهی به واکنش های جالب توئیتری‌ها درباره ماجرای هپکو؛

کدخبر: 4048

کارخانه هپکو زمانی سود سالانه‌اش ۲۰‌میلیارد تومان بود و با شرکت‌های کوماتسوی ژاپن، لیبهر آلمان و ولووی سوئد همکاری‌ داشت و کارگرش با افتخار از اشتغال در مهمترین شرکت تولید ماشین آلات راه‌سازی غرب آسیاسخن میگفت. امان از #خصوصی_سازی بی‌قاعده که تولید کشور را نابود می‌کند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هنوز زمان زیادی از ماجرای اعلام احکام کارگران و فعالان کارگری هفت‌تپه  نمی‌گذرد؛ احکام و مسائلی که لابه‌لای برخی اخبار کم‌اهمیت گم شد و آنطور که باید مشخص نشد این احکام چرا و چگونه صادر شده است و همه منتظر دستور رئیس قوه قضائیه مبنی‌بر بررسی دوباره پرونده هستند. بعد از آن و در همین روزهایی که می‌گذرد، کارگران شرکت کنتور‌سازی قزوین برای چندمین‌بار در برابر استانداری و دفتر امام‌جمعه شهر تجمع کردند و مطالبات‌شان را فریاد زدند. کارگران شرکت کنتور‌سازی قزوین رکورددار مطالبات حقوقی در کشور هستند. بنابر اطلاعات موجود از سال 95 تا امروز کارگران این شرکت حقوق نگرفته‌اند و آنچه نصیب‌شان شده، تعدیل و اخراج بوده است. از سوی دیگر کارگران هپکو هم به جمع آنها اضافه شدند و سر به اعتراض گذاشته و اعتراض‌شان هم تندتر و شدیدتر از قبلی‌ها زخمی و دستگیری داشته است. در شرح چرایی و چگونگی وقوع این اتفاقات اگر قرار بر بیان یک کلیدواژه باشد آن حتما، خصوصی‌سازی رانتی و خصولتی‌سازی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی است که روزگاری بروبیایی داشتند و تنه‌به‌تنه و حتی بالاتر از برند‌های بزرگ خارجی تولید می‌کردند و برای کشور افتخار می‌آفریدند.

همین موضوع طی روزهای گذشته باعث واکنش هایی در فضای مجازی شده است، یکی از کاربران توئیتر می نویسد: "کارخانه #هپکو زمانی سود سالانه‌اش ۲۰‌میلیارد تومان بود و با شرکت‌های کوماتسوی ژاپن، لیبهر آلمان و ولووی سوئد همکاری‌ داشت و کارگرش با افتخار از اشتغال در مهمترین شرکت تولید ماشین آلات راه‌سازی غرب آسیاسخن میگفت. امان از #خصوصی_سازی بی‌قاعده که تولید کشور را نابود می‌کند!"

1

یکی دیگر از کاربران این شبکه می نویسد: "غذا خوری کارخانه #هپکو هشت هزار نفر ظرفیت داره، یعنی۲۴ هزار گارگر در سه شیفت. هپکو از روزی که شروع به کار کرد تا سال ۸۵ که خصوصی سازی شد هیچ شباهتی به حال امروزش نداشت. از عرش به فرش آمدن یعنی وضعیت هپکو که معلوم نیست نتیجه بی مسئولیتی است یا نفوذ!"

2

یکی دیگر از کاربران توئیتر با خاطره ای از دوران دانشجویی خود می نویسد: "چند سال قبل با یکی از دوستای اراکیم تو دانشگاه سر شهرامون بحث میکردیم، به شوخی گفتم شهر شما تاریخ نداره، گفت ما هپکو داریم! #هپکو فقط یه کارخونه صنعتی نبود، هویت و افتخار مردم شهرش بود که #خصوصی_سازی بی منطق و بی قاعده نابودش کرد."

3

در ادامه واکنش های دیگر آمده است:

4

5

 

6

 

7

8

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار