یک فعال رسانه‌ای با بیان اینکه برخورد با مفاسد در استان قزوین توسط دادستانی گامی مثبت است، گفت: برخورد با این مفاسد به مردم قوت قلب خواهد داد.

احمد خورگامی، فعال رسانه‌ای در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، با اشاره به اراده جدی دستگاه قضا در برخورد با مفاسد در استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما دستگاه های نظارتی زیاد هستند و شاهد هستیم انواع دستگاه های نظارتی مانند بازرسی، دیوان محاسبات و دادستانی برای نظارت بر روی دستگاه های اجرایی وجود دارد.

وی افزود: این به معنای این است که نهادسازی برای نظارت بر روی دستگاه های انجام شده است و قوانین هم به اندازه کافی برای این موضوع رسیدگی به جرائم و تخلفات وجود دارد.

خورگامی تأکید کرد: آنچه که شاهد هستیم در نظارت بر روی این اجرا همیشه کوتاهی شده است و گاهاً هم سلیقه‌ها و گرایشهای فکری و رفاقت ها و... بر اعمال نظارت غلبه کرده است.

وی بیان کرد: حضور پرشور مردم ما در همین راهپیمایی معنای زیادی دارد و نشان می دهد مردم پشتیبان انقلاب هستند ولی وقتی می بینند مفاسدی رخ داده و به عنوان مثال وقتی مردم در شهرداری‌ها که در صف اول مراجعات مردمی قرار دارند فساد را می بینند عملکرد نظام را با آن مقایسه میکنند.

این فعال رسانه ای تأکید کرد: برخورد با این مفاسد می تواند به مردم امید دهد و مردم را با امید و قوت قلب بیشتری و با اطمنیان و با دل قرص و محکمتری پشتیبان نظام کند

وی ادامه داد: اخیرا در دادستانی قزوین جدیت مناسبی در برخورد و مبارزه با مفاسد می بینیم و این یک حرکت و گام مثبت است و انتظار این است که با جدیت این راه را ادامه دهند.

خورگامی بیان کرد: قطعا موانع و کارشکنی هایی خواهد بود و برخی سد ایجاد میکنند اما نباید تسلیم شوند و با جدیت ادامه دهند و مردم هم قدردان این حرکت دادستانی در برخورد با مفاسد خواهد بود.

وی اضافه کرد: آنچه مهم است این است که سلیقه در این برخوردها بی اثر باشد و فرقی بین مدیران و گرایش آنها نگذارند و حتما بدون نگاه خاص با مفاسد برخورد کنند

وی تصریح کرد: مردم اگر امید داشته باشند که دستگاه قضا در برخورد با مفاسد مصمم است خود نیز در این برخورد با مفاسد کمک میکنند و در کنار دستگاه قضا قرار میگیرند .

وی در پایان یادآور شد:  متاسفانه در سنوات گذشته نگاهی وجود داشته که اگر گزارش تخلف را بدهند خرج دستگاه اجرایی زیاد می شود چون تصور این بوده که دستگاه نظارتی تطمیع می شود اما اگر ببیند که دستگاه نظارتی مصمم است و تطمیع نمی شود حتما مردم هم در این راه کمک، همراهی و همکاری خواهند کرد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار