رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری در مسائل سایبر در کشورمان رها و ول است، گفت: دو روز قبل مقامات عالی دولت و کشور را دیدید که بحثشان چه چیزی بود؟ هیچ کار دیگری نمی‌کنند و فقط می‌خواهند به مخاطب پالس بدهند که ما فضای سایبری را باز می‌گذاریم؛ در حالی که نمی‌گویند مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم، برجام و ... چه شد؟

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حسن عباسی عصر امروز در سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی با رویکرد نوجوانان که زیر نظر سازمان فضای مجازی سراج در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار می‌شود، با بیان اینکه رسانه کالا و کار در آن هم فعالیت کالایی است، اظهار کرد: امروزه با چالشی روبه‌رو هستیم که می‌بینیم یک فردی با تکنیک‌های خودفروشی در اینستاگرام شاخ می‌شود و فالوور جمع می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به آیه‌ شریفه «ان الله اشترى من المؤمنین أنفسهم وأموالهم بأن لهم الجنة» اشاره کرد و افزود: خداوند از مؤمن مال و نفسش را می‌خرد و به آن فروشی که داشتند، بشارت می‌دهد.

عباسی با تاکید بر اینکه مطلقا انسان‌ها فروشنده هستند، گفت: انسان‌ها یا خودشان را به خودشان، یا به خدا و یا به دیگری که الان در فضای مجازی مرسوم است، می‌فروشند.

وی تصریح کرد: اینکه کسی مثل شهید محسن حججی در وصیت‌نامه خود به پسرش می‌نویسد کاری کن خدا عاشقت شود که خوب می‌خرد به این مسئله مرتبط است.

رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: اتفاقی که الان در فضای مجازی و اینستاگرام، تلویزیون، آگهی‌های بازرگانی و ... می‌بینیم، سلبریتی پروری است  و کودک و نوجوان ما با فرهنگ به شدت عجیب و غریب و البته جذاب کاپیتالیستی در نظام لیبرالیستی روبه‌رو است که چطور خودش را به نفس دیگران بفروشد در حالی که در قرآن آمده از هوای نفس دیگران پیروی نکنید.

عباسی اضافه کرد: اگر انسان بخواهد هوای نفس دیگران را قلقلک دهد و از این طریق خودش را به جای دیگری برساند، بلبشوی بازار فعلی در فضای مجازی و برنامه‌ای مثل اینستاگرام اتفاق می‌افتد.

 

جامعه در مواجهه با رسانه های جدید نیازمند واکسیناسیون است

وی با بیان اینکه نظام شبکه‌های رسانه‌ای مهم‌ترین، ساده‌ترین و جذاب‌ترین مکان برای هوا و هوس است، اظهار کرد: الان عده‌ای هدفشان این است که شاخ فضای مجازی شوند و گروهی از هوای نفس آنها پیروی کنند؛ همه دست به دست هم می‌دهند و این جو نابسامانان را به وجود می‌آورند؛ بخاطر همین است که واکسیناسیون بنیادی و اساسی در مسئله مواجهه با رسانه‌های جدید کار بسیار دشواری و سخت خواهد بود.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه سیاست‌گذاری در مسائل سایبر در کشورمان رها و ول است، گفت: دو روز قبل مقامات عالی دولت و کشور را دیدید که بحثشان چه چیزی بود؟ هیچ کار دیگری نمی‌کنند و فقط می‌خواهند به مخاطب پالس بدهند که ما فضای سایبری را باز می‌گذاریم؛ در حالی که نمی‌گویند مشکلات اقتصادی، معیشتی مردم، برجام و ... چه شد؟

عباسی یادآور شد: می‌گویند ما برای اینکه همه در فضای سایبری باشند، سختی کشیدیم؛ چه سختی‌ای؟ نقش شما چه بوده است؟ اینجا جمهوری اسلامی است و جمهوریت و اسلامیت دارد؛ کارنامه‌ی اسلامیت شما چیست؟ این کارها را که کره، ژاپن، آرژانتین، برزیل، چین، آفریقای جنوبی، مکزیک و ... هم انجام می‌دهند؛ پس فرق جمهوری اسلامی با آنها چیست؟

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: قبل از انقلاب بهترین هواپیمای جنگی، بهترین ناو، هلی کوپتر، تانک و ... را داشتیم ولی موشک بالستیک نداشتیم که این کار را حسن تهرانی‌مقدم 6 سال بعد از انقلاب شروع کرد.

عباسی یادآور شد: اگر در جمهوری اسلامی سنگ روی سنگ و آجری روی آجر گذاشته شده و انرژی هسته‌ای تولید شد، کار مجید شهریاری بوده که به شهادت رسیده است.

وی تاکید کرد: میکروفونِ خوب تولید کردن سر جای خود، اما این کار کارنامه اسلام نیست؛ آنچه را که مسلمان و غیر مسلمان بتوانند تولید کنند، برای مسلمان ارزش ندارد ولی آنچه مسلمان تولید کند و دیگران نه، ارزشمند است.

رئیس اندیشکده یقین به قانون همجنس گرایی در برخی کشورها اشاره کرد و افزود: از 18-17 سال قبل این موضوع شروع شده و هر سه ماه یک کشور قانون همجنسگرایی را تصویب می‌کند؛ آخرین کشور هم که در تابستان اخیر آن را تصویب کرد هند بود و تا الان 27 کشور این موضوع را تصویب کردند.

عباسی ادامه داد: وقتی ما به این موضوع اعتراض می‌کنیم، می‌گویند مگر نمی‌بینید علم ثابت کرده حیوانات می‌توانند با یکدیگر همجنس بازی کنند؟

وی عنوان کرد: حیوان که قوه تشخیص ندارد و یک عمل منفی انجام می‌دهد؛ 30 سال عمر می‌گذارند و حیوانات را مطالعه می‌کنند که کدام حیوان همجنس بازی کرده و کتابش را هم چاپ می‌کنند؛ بعد هم در دانشگاه‌ها می گویند چرا در ایران آزادی عمل به همجنس‌گراها نمی‌دهند.

عباسی ادامه داد: اساسا پیشوند صنعت را برای فوتبال، سینما، سرگرمی، طبابت، وکالت و ... می‌گذارند و نوعی از ساز و کار هر پدیده‌ای که می خواهند تجاری‌سازی شود را به صنعت تبدیل می‌کنند؛ برای مثال فوتبال را ابتدا به صنعت و بعد تجارت فوتبال تبدیل می‌کنند.

 

صنعتی سازی هر پدیده یا را ذیل مفهوم سرمایه داری می برد

وی اضافه کرد: صنعتی سازی اساسا فعل و همچنین ساز و کار هنر را ذیل مفهمومی به نام فضای سرمایه‌داری می‌برد که هر پدیده‌ای کالا است و هر کالا، قیمتی دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عنوان کرد: آقای هنرپیشه یک قیمتی دارد؛ حالا همان هنرپیشه را تلویزیون هم به‌عنوان سلبریتی می‌آورد و 50-40 میلیون تومان به او می‌دهد.

 

چرا کسی به دستمزد کی‌روش اعتراض نمی‌کند

عباسی با بیان اینکه جوانمردی در ورزش و فتوت یک چیز و جوانمردی در معیار و نگاه اسلامی چیز دیگری است، گفت: اینکه کی‌روش را الان به ایران می‌آورید چون فوتبال یک صنعت است؛ اما اخبار 20:30 تلویزیون می‌گوید کی‌روش ساعتی 5 میلیون تومان می‌گیرد؛ این رقم یعنی سالیانه 50-40 میلیارد تومان در حکومت جمهوری اسلامی به کی‌روش می‌دهند؛ حال اگر بگویند مقام مسؤول، وزیر و ... 20 میلیون تومان حقوق دارند، فضای سایبری پُر می‌شود که ای داد! چرا یک وزیر یا مسؤول در حکومت علی این مقدار پول می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هیچ احدی در جمهور ی اسلامی اعتراض نمی‌کند که چرا آقای کی‌روش ساعتی 5 میلیون تومان می‌گیرد و هیچ فردی نه در مقام قضایی وارد می‌شود، نه مجلس می‌پردازد و نه کسی در دولت غیرت دارد با این مسئله برخورد کند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: از حزب اللهی‌ترین طرفدار فوتبال تا فدراسیون فوتبال همه قبول کردند که این شرایط وجود داشته باشد؛ از طرفی هم فوتبالیست برده است و در اخبار می‌بینیم که می‌گویند به این تیم و آن تیم فروخته می‌شود.

عباسی تاکید کرد: هر کسی غیرت داشته باشد رگش منفجر می‌شود که یک فرد 45 میلیارد تومان پول می‌گیرد.

وی گفت: صدا و سیما می‌گوید شاگردان کی‌روش در فلان محل تمرین کردند؛ پس آن تیم، شاگردان یک شخص هستند آن آقا هم که ایرانی نیست، حالا شاگردان کسی هست که با پرچم ایران بازی می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: حزب اللهی‌ترین آدم را بالای سر ورزش بگذارید هم می‌رود برانکو، کی‌روش و یک خارجی که ایچ و ویچ دار را از اروپای شرقی و غربی می‌آورد؛ شما هم آنجا باشید، غیرت، فتوت، پهلوانی، علی(ع)، منش تختی و ... سرتان نمی‌شود. آنجا کاپیتالسیت هستید؛ آنجا فتوت و جوانمردی با پول سنجیده می‌شود.

عباسی تصریح کرد: حزب اللهی‌ترین بچه‌ها را از بهترین دانشگاه‌ها به شبکه‌های ورزشی می‌آورند و مجری می گذارند تا مردم شبکه آنها را ببینند.

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: یک بانک درآستانه ورشکستگی قرار داشت، اما عید امسال که قرار بود ایران به روسیه برود خواست با تبلیغات بگوید مردم پول را به بانک ما بیاورید تا ما پول شما را بالا بکشیم و هر غلطی که خواستیم بکنیم.

عباسی ادامه داد: کی‌روش برای عکس 10-5 دقیقه‌ای یک بانک و بیمه در آن زمان، یک میلیون دلار در زمانی که دلار 6-5 هزار تومان بود، گرفت. نظام دستگاه ربوی بانک می‌آید یک میلیون دلارد در مملکتی که تحریم است را به دلار به این فرد می‌دهد تا دو عکس در 10 دقیقه برای تبلیغات از او بگیرند.

وی افزود: بیلبوردهای تهران از ته کرج تا این سر رودهن و بومهن که 80-70 کیلومتر می‌شود را بانک و بیمه فلان با عکس آن آقا زد و به رگ غیرت یک مسلمان هم برنخورد.

رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: به صحبت‌های امام جمعه، نماینده مجلس، وزیر، مرجع تقلید، بچه حزب اللهی، آدم در سراج، شبکه‌های تلویزیونی، هنرمندان و ... در فضای سایبری واکنش نشان داده می‌شود ولی در این مملکت اینکه یک فرد، یک میلیون دلار معادل 6 میلیارد تومان از یک بانک بگیرد و بیلبوردهای آن جلوی چشم همه جوانان باشد، کسی حرفی نمی‌زند.

عباسی اظهار کرد: نوجوان این را می‌بیند که از دانشگاه شریف یکی بیرون می‌آید و مجری و دیگری فوتبالیست می‌شود و هیچکدام هم نمی‌تواند تیمی را تا جایی برساند و باید ایچ و ویچ را از آن طرف دنیا بیاورند.

وی تصریح کرد: اگر می‌توانید این مسائل را در فضای سایبری بزنید و این بت را بشکنید و اگر نمی‌توانید، نتیجه نمی‌گیرید؛ مدل باید مدل ابراهیم خلیل الله باشد.

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه فضای سایبر جای موعظه نیست، گفت: با اینکه ارزش کار هنری یا ورزشی را با پول بسنجیم، مخالف هستیم چراکه اگر این مسائل به صنعت تبدیل شود، میدان را باختیم.

عباسی اضافه کرد: صنعت سرگرمی یک انحراف است که برای مثال می‌توان به انیمیشن‌های شاه شیر، پسران زامبی، باب اسفنجی و ... اشاره کرد که در هر کدام، شخیصت‌ها نماد یک گناه را نشان می‌دهند.

وی یادآور شد: رهبری 18-17 سال قبل تاکید به فلسفه برای کودکان داشتند که کسی به این موضوع توجه نکرد ولی حالا در خارج از کشور به این موضوع رسیدند و الان انیمیشنی به نام پا کوچولو را در همین راستا ساختند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار