در فضایی که استان قزوین همواره از تلاش برخی قدرت های پشت صحنه برای خان و خانزدگی رنج میبرد، اینبار نوبت استاندار قزوین است که از این فضا گلایه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، استان قزوین در سالهای اخیر همواره از سوی جریان خاصی که تلاش کرده تا با راه‌اندازی فضای شیخوخیت، قدرت نمایی و در نهایت خان و خان‌بازی استان را مدیریت کند آسیب‎های فراوانی دیده است.

این در حالی است که مدیران ارشد استان همواره از سوی این جریان مورد حمله و حتی عتاب و خطاب قرار گرفته تا جایی که خیلی از این مدیران نیز تحت فشار بوده و ایستادن در برابر این جریان برای آنها هزینه نیز در پی داشته است.

اما این بار استاندار قزوین نیز از این فضا گلایه کرده است. وی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان شعبه استان قزوین گفت: دموکراسی خواهی و کار حزبی با شیخوخیت سیاسی پیش نمی رود.

عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان شعبه استان قزوین که در استانداری برگزار شد، افزود: نباید در فعالیت های حزبی شخص و فرد تعیین کننده تصمیمات و خط مشی باشد،بلکه باید بر اساس مشارکت افکار جمعی و دموکراسی، سیاستهای حزب مشخص شود.

وی افزود: فعالیت های حزبی در جامعه ما تحت الشعاع فردمحوری و شیخوخیت قرار دارد و این موضوع با اصل کار حزبی و دموکراسی خواهی منافات دارد.

استاندار  همچنین به فعالیت حزبی در این کشور تصریح کرد: معتقد هستم که در کشور این احزاب باید باشند که درباره مسائل سیاسی اظهار نظر کنند.

استاندار با واکاوی دلایل ناکامی احزاب سیاسی در کشور، گفت: جامعه ایرانی هنوز درگیر سنت ها و باورهای گذشته خود است و هنوز به زعم بخشی از جامعه تحزب مقابل تدین قرار دارد.

زاهدی افزود: جامعه ما از سوی دیگر دوران گذار به سمت دموکراسی را طی می کند و باید احزاب با افزایش فعالیت های اجتماعی خود بسیاری از عقاید و دیدگاه های اجتماعی نادرست را تغییر دهند.

وی با اشاره به توانمندی های جوانان برای به کارگیری در بخش مدیریتی، افزود: معتقدم رفته رفته به این سمت پیش می رویم که باید جوانان وارد عرصه شده و از ظرفیت آنها در بخش های مختلف استفاده شود ما نیز به دنبال این هستیم تا در انتصابات آتی از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

زاهدی افزود: اشتباه بزرگ جریان های مختلف سیاسی در این است که به کادر سازی نپرداخته و اجازه ورود دیگران را به عرصه های مدیریتی نمی دهند در حالیرکه به ناچار در آینده ای نزدیک این موضوع محقق خواهد شد.

استاندار قزوین گفت: معتقدم قدرت در کشوری باید به صورت مسالمت آمیز بین گروه ها و جریان های مختلف دست به دست شود و اگر رقابت جدی و مناسبی در این زمینه در سطح جامعه شکل بگیرد این اتفاق بسیار مطلوب خواهد بود.

استاندار در حالی این صحبت را مطرح کرده که فضای سیاسی استان مخصوصا در جریان اصلاحات، تابع برخی قوانین شیخوخیت و فرد گرایی است و بدون شک این جریان در دراز مدت آسیب های زیادی از این فضا متحمل خواهد شد.

نتیجه این شیخوخیت و فردگرایی نیز تا بدانجا پیش رفته که امروز ریزش جوانان در جریان اصلاحات استان قزوین به شدت افزایش یافته است.

هرچند این ریزش امروز در جریان اصلاحطلبان استان صورت گرفته اما ادامه این روند می تواند دلسردی عامه مردم را به همراه داشته باشد.

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار