در حالی که برخی اخبار از تلاش غیر قانونی مسئولین استان برای تغییر کاربری باغستان سنتی قزوین حکایت میکند، عضو شورای شهر قزوین از فروش باغستان سنتی توسط مالکان آن با حواله های شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری قزوین خبر؛ مهدی عبدالرزاقی عضو شورای اسلامی شهر قزوین روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر نسبت به اتفاقات روی داده در رابطه با 22 هکتار از اراضی باغستان سنتی قزوین گلایه و اظهار کرد: با توافقی که در سال 89 انجام شد قرار بود 22 هکتار از اراضی باغستان سنتی قزوین تحت عنوان کامرانیه برای ایجاد پارک باغ تحت تملک شهرداری قرار بگیرد .

وی ادامه داده است:  بعضی از مالکین به دلیل وضعیت بد مالی به واسطه حواله هایی که از شهرداری گرفته بودند؛ این زمین ها را فروختند. بعضی از این زمین ها چند دست معامله شده است.

این در حالی است که تا به امروز هیچ حرکت مثبتی در رابطه با ایجاد پارک باغ در این منطقه دیده نشده و حتی این فرضیه به ذهن می رسد که اساساً اجرای طرحی به نام پارک باغ و صدور حواله در اختیار قرار دادن باغستان به شهرداری، حربه ای برای تغییر کاربری بوده است.

عبدالرزاقی در ادامه با بیان اینکه جلوی پروژه پارک باغ گرفته شده است، اضافه کرد: حالا چند صد تن از خانواده هایی که درگیر این مسئله هستند؛ دچار بلاتکلیفی هستند و علی رغم موافقت سازمان ها و دستگاه های مربوطه اما معلوم نیست کدام نهاد و ارگان جلوی پیشرفت این پروژه را گرفته است.

گفتنی است این صحبتهای عبدالرزاقی در حالی مطرح می شود که پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر در چند ماه اخیر بارها نسبت به تغییر کاربری و فروش بخشی از باغستان سنتی با عنوان کامرانیه هشدار داد بود.

نکته مهم این هشدارها آنجاست که قزوین خبر حتی نسبت به خرید و فروش این زمین ها در بنگاه های سطح شهر نیز اشاره کرده بود اما مسئولین آن را تکذیب کرده بودند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار