استاندار پاسخگوی دوشغله بودن مدیرانش باشد

کدخبر: 3020

شنیده‌هایی مطرح است که بهتر است دو مدیرکل استان، اکبر اسکندرنژاد و محمدعلی حضرتی‌ها به آن پاسخ دهند، پاسخ‌هایی روشن و شفاف و صدالبته استاندار قزوین و دستگاه‌های نظارتی هم باید پاسخ دهند.

ایام پایان سال، همیشه مردم دغدغه‌ی معیشت، خرید و هزینه‌های آن را دارند. برخی از عهده این هزینه‌ها بر می‌آیند و در حد وسع خود احتیاجات آخر سال را تأمین می‌کنند و برخی هم شرمنده خانواده خود هستند. اما امروز و در این شرایط رکود اقتصادی پسابرجامی و مسابقه قیمت دلار، رویارویی با غول قیمت‌ها کار آسانی نیست.

اما قرار نیست در مورد رونق یا عدم رونق بازار شب عید صحبت کنیم، حتی قرار نیست در مورد قدرت خرید مردم به صورت مستقیم صحبت کنیم، بلکه این نوشتار مقدمه‌ای بود برای طرح بحثی دیگر و پرسیدن سوال از مدیران کل استان و مدیران ارشد اجرایی دولت تدبیر و امید در قزوین.

مقام معظم رهبری پس از ماجرای حقوق‌های نجومی در دیدار با هیئت دولت در مورد زشتی این پدیده سخن گفتند و اشاره‌ای داشتند به این نکته که دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی توسط مدیران برای مردم قابل درک نیست. در واقع کارمندان و کارگرانی که ماهانه یک میلیون یا دو میلیون حقوق دریافت می‌کنند چگونه می‌توانند درک کنند که یک مدیر دولتی چند ده میلیون تومان از کیسه بیت‌المال دریافت می‌کند.

این ماجرا را درست شب عید، در هیاهوی افزایش قیمت‌ها و کمرشکنی آن‌ها و شرمندگی پدران و سرپرستان خانوار باید از استاندار قزوین و نهادهای بازرسی پرسید. کدام مدیران کل استان حقوق نجومی دریافت می‌کنند و یا کدام مدیر استانی دوشغله است و از دو جای متفاوت از کیسه بیت‌المال حقوق دریافت می‌کند.

شنیده‌هایی مطرح است که بهتر است دو مدیرکل استان، اکبر اسکندرنژاد و محمدعلی حضرتی‌ها به آن پاسخ دهند، پاسخ‌هایی روشن و شفاف و صدالبته استاندار قزوین و دستگاه‌های نظارتی هم باید پاسخ دهند.

در ارتباط با اکبر اسکندرنژاد آن‌گونه که مشخص شده و شنیده شده، وی همچنان از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) حقوق دریافت می‌کند، دریافتی حقوق او از دانشگاه امام از حقوق یک کارمند عادی بیشتر است و در عین حال که پول بیت‌المال ماهانه هزینه حقوق اسکندرنژاد می‌شود، او از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حقوق مدیرکلی دریافت می‌کند و این یعنی او از دونهاد بیت‌المال حقوق دریافت می‌کند. صرف نظر از اینکه مجموع حقوق ماهانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چقدر است؛ او و استاندار قزوین در مورد صحت ماجرا و علت آن باید پاسخگو باشند.

اما ماجرا در ارتباط با مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کمی متفاوت‌تر است. او در عین آنکه مسئول بنیاد ایران‌شناسی استان قزوین است(و این بنیاد یک نهاد دولتی زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری است) و از آنجا حقوق مسئولیت استانی دریافت می‌کند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز هست و حقوق مدیرکلی نیز از بیت‌المال دریافت می‌کند که در این مورد نیز حضرتی‌ها باید پاسخگوی افکار عمومی در ارتباط با دوشغله بودن خود و دریافت دو حقوق از کیسه بیت‌المال باشد. علاوه بر آن در همین ارتباط محمدعلی حضرتی‌ها پرونده مفتوح در همین باره در محاکم قضایی دارد که به عللی نه رسانه‌ها در جریان قرار گرفته‌اند و نه در ارتباط با آن روشنگری شده است. به نظر می‌رسد سکوت استاندار قزوین در ارتباط با دوشغله‌هایی که به نوعی تعریف جدید از «حقوق نجومی» و «دست در جیب بیت المال بودن» ارائه کرده‌اند، عجیب و غیرقابل درک است و امروز زاهدی باید پاسخ روشنی به این موضوعات بدهد.

یا به وضوح اسناد و شبهات موجود را رد کند و به دفاع از مدیرانش برخیزد و یا تکلیف دوشغله‌های غیر قانونی که دو حقوق به ناروا از بیت‌المال دریافت کرده‌اند را روشن کند.

در پایان باید دوباره به موضوع مطرح شده توسط رهبر انقلاب بپردازیم، مردم استانی که درگیر بحران کارگری است، کارگران شرکت‌های نساجی و کنتورسازی و غیره که ماه‌هاست حقوق نگرفته و شرمنده زن و بچه خویش هستند، کارگران فصلی که هر روز بیکارتر از دیروز دنبال خرده کار روزانه‌ای هستند تا معاش خود را تأمین کنند و انبوه بیکاران استان در کنار همه مردمی که مشکلات عمده معیشتی دارند و با رکود اقتصادی این روزها و گرانی‌های ناشی از افزایش نرخ ارز هم روبرو هستند، چگونه می‌توانند دوشغله بودن مدیران کل و دریافت دوحقوق کلان را از کیسه بیت‌المال توسط یک نفر درک کنند.

بارها و بارها شنیده‌ایم که رئیس دولت تدبیر و امید کسانی را که مردم را نسبت به دولت و وضعیت کشور ناامید می‌کنند خائن و یا گناه‌کار نامیده است؛ اگر منصفانه نگاه کنیم این تنها منتقدان جدی روحانی نیستند که ممکن است خطاب این کلام رئیس جمهور باشند. آیا مدیران کلی که اینگونه ناجوان‌مردانه از کیسه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند در حال نا امید کردن مردم نیستند؟

ارسال نظرات

آخرین اخبار