ابطحی: بی تعارف اشتباهی به انتظار خاتمی برای براندازی نشسته‌اید

کدخبر: 2932

در حالیکه طی چند هفته اخیر برخی اصلاح طلبان تندرو از بی بی سی به علت گزارش های کم سابقه علیه اصلاح طلبان در ایام اغتشاشات گلایه و انتقاد کرده اند؛ اینبار بی بی سی فارسی حتی گزارشی علیه خود خاتمی نیز پخش کرده است.

سخنان اخیر محمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و تاکید وی بر مشخص کردن مرزهای اصلاحات با ضدانقلاب و براندازن و همچنین محکوم کردن اغتشاشاگران فتنه 96 سبب واکنش های در خارج از کشور نیز شده است.

در حالیکه طی چند هفته اخیر برخی اصلاح طلبان تندرو از بی بی سی به علت گزارش های کم سابقه علیه اصلاح طلبان در ایام اغتشاشات گلایه و انتقاد کرده اند؛ اینبار بی بی سی فارسی حتی گزارشی علیه خود خاتمی نیز پخش کرده است.

بی بی سی طی گزارشی در اینباره نوشته است: گواکنش بی‌سابقه شهروندان ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی در قالب هشتگ #براندازم به سخنان تازه محمد خاتمی، که از او به عنوان رهبر اصلاحات یاد می‌شود، نشانه روشن دیگری از تغییر جغرافیای سیاسی ایران و صف‌بندی‌های جدیدی است که آینده معادلات سیاسی ایران را رقم خواهد زد.شاید کمتر کسی در این نکته تردید داشته باشد که آقای خاتمی در دو دهه گذشته، محبوب‌ترین چهره جمهوری اسلامی در افکار عمومی داخل و خارج از کشور و مشی اصلاح‌طلبانه او، اصلی‌ترین گفتمان سیاسی این دوران بوده است، اما مجموعه تحولاتی که از اعتراضات سال ۱۳۸۸ شروع شد و در اعتراضات سال ۱۳۹۶ به اوج خود رسید، از پایان این تسلط خبر می‌دهد.

این گزارش می افزاید: "سخنان اخیر خاتمی نه تنها با استقبال و رضایت دست کم بخشی از مخاطبان و معترضان روبه‌رو نشد، بلکه آنان را به واکنشی تند و بی‌سابقه سوق داد.در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، هشتگی به نام #براندازم نزدیک به ۳۰ هزار بار توییت شد. محتوای این توییت‌ها انتقاد شدید از آقای خاتمی، تاکید بر برانداز بودن و مخالفت تمام‌عیار با هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرای جمهوری اسلامی بوده است. شاید هنوز نتوان شعارها علیه اصلاح‌طلبان و یا واکنش‌ها به سخنان آقای خاتمی را به کل جامعه یا اکثریت شهروندان تعمیم داد و گفت که این دیدگاه، در ایران امروز به تمامی تثبیت شده است، اما تقریبا با قطعیت می‌توان گفت که در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر تسلط نسبتا بی‌چون و چرای تفکر اصلاح‌طلبی در چارچوب جمهوری اسلامی در نزد افکار عمومی به‌ویژه جوانان مورد سوال قرار گرفته است."

*واکنش معاون دولت اصلاحات به گزارش  بی بی سی: بی تعارف اشتباهی به انتظار خاتمی برای براندازی نشسته‌اید
رییس دفتر رییس دولت اصلاحات در کانال تلگرامی خود انتقاداتی را نسبت به گزارش بی بی سی از هشتگ «من براندازم» در اعتراض به سخنان سید محمد خاتمی عنوان کرد.
به گزارش جهان نیوز، محمد علی ابطحی در یادداشت خود نوشت: هنوز وی پی ان را پاک نکردم. رفتم صفحه بی بی سی.از هشتگِ " من براندازم" در اعتراض به سخنان آقای خاتمی گزارشی نوشته بودند.
خوب چرا؟ مگر تعارف داریم. خاتمی هیچوقت برانداز نبوده و این ادعا را نداشته است.
آنهایی که برانداز هستند، لازم نبود هشتگ علیه سخنان خاتمی راه بیندازند.
من بی تعارف تر و واقع بینانه تر بگویم.
کسانی بپسندند یا نپسندند، باید زودتر می دانستند که اصلاح طلبان با بیشترین هزینه های زندان و حصر و بایکوت و پرونده سازی که در داخل کشور متحمل شده اند، قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را نداشته و ندارند.
به جای دعوا، بفهمیم که اگر کسانی به انتظار خاتمی برای براندازی نشسته بودند، اشتباهی منتظر بوده اند .
کاملا حق به جانب آنها است که از اصلاح طلب ها گذر کنند ومسیرشان را جدا کنند.
همچنان که باز هم هزینه حصر وزندان وممنوعیت تصویر و فحاشی ها را در داخل کشور خواهند داد و دست از نقد و راهنمایی و تلاش برای احقاق حقوق مردم بر نمی دارند.
این البته به معنای تایید نظام نیست. کسان زیادی هم هستند که حتی با کلیت نظام وانقلاب موافق نیستند، اما مشکلات براندازی وپس از آن را می دانند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار