صحبت های آرامش بخش و امیددهنده رهبری و البته منش حضور ایشان در بین مردم زلزله زده بسیار مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است. به راحتی می شود تصاویر حضور رهبر انقلاب در سرپل ذهاب را با حضور سایر مسئولان دولتی مقایسه کرد. رهبری محبوب وقتی در بین امتش قدم می زدند خیالش از بابت امنیت راحت است و نیازی به گارد ویژه و ماشین زرهی ندارد.

 یک هفته از زلزله بزرگ در کرمانشاه و سرپل ذهاب گذشته است. زلزله 7.3 به مرکزیت ازگله در استان کرمانشاه بسیاری از مردم و هموطنانمان را داغ دار کرد. تا کنون حدود 500 نفر جان خودشان را از دست داده اند و بیش از 9هزار زخمی از این حادثه بر جا مانده است.

مدیریت بحران و ارسال کمک های اولیه اولین مسئله مهمی بود که مردم شهر به آن احتیاج اساسی داشتند اما در سرمای هوای کرمانشاه، سه روز طول کشید تا اسکان اضطراری زلزله زده ها در چادرهای هلال احمر و چادرهای اهدایی مردم سر و سامان بگیرد.

بحران زلزله یک طرف ماجرا بود اما بحران خود ساخته مسئولان دولتی بخش جدی تری از بحران رسانه ای و در فضای افکار عمومی بود. بحران خودساخته از صبح روز زلزله با صحبت های اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی آغاز شد. او مسکن مهر را مقصر تلفات در زلزله دانست و ماجرا شروع شد.

حتی وقتی رئیس جمهور به مناطق زلزله زده سفر کرد، مهم ترین انتقادش به مسکن های مهری بود که با نگاه فنی و دقیق مهندسی، در بهترین حالت توانسته بود سازه اش را پایدار نگه دارد و سقفی بر سر ساکنان آوار نکند. این حرف را بعد از کلی آمد و شد میان مسئولان دولتی بالاخره قائم مقام وزیر راه تایید کرد و گفت که مسکن های مهر باعث شد تا تلفات زلزله به شدت کاهش پیدا کند. این حرف را یک مقام بلند پایه در وزارت راه دولت دوازدهم زده است، دولتی که به شدت علیه مسکن مهر موضع گرفته و آن را ناکارآمد می داند.

در میان همه این بازی های رسانه ای و عقده گشایی های سیاسی آنهم بر سر جان و غم مردم، حضور مسئولان در مناطق زلزله زده نه تنها باری کم نکرد بلکه داغ دل مردم زلزله زده و آسیب دیده را هم بیشتر کرد.

 حسن روحانی رئیس جمهور دو روز پس از حادثه در میان تدابیر ویژه امنیتی و پنهان در خودروی تقریبا زرهی‌اش به میان مردم رفت. البته دست مردم از رئیس جمهور کوتاه بود و روحانی تقریبا برای حلقه پرشمار نیروهای امنیتی اطرافش سخنرانی کرد. سخنرانی ای که بازهم دردی دوا نکرد و بازهم چالش قبلی مسکن مهر را پر رنگ تر کرد.

بعد از آن علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم به شهرهای زلزله زده سر زد و از آن بازدید کرد. او هم با همان گارد ویژه امنیتی به میان مناطق آسیب دیده رفت. یک فیلم از این دیدار بسیار در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. لحظه ای رئیس مجلس به طرف خودروی خود حرکت می کرد، زنی کرمانشاهی پشت گارد ویژه امنیتی رئیس مجلس با گریه و بغض فریاد میزد و «آقای لاریجانی» را صدا میزد. بعد از بی محلی رئیس مجلس به این صداها، زن با همان بغض و فریادش می‌گوید: «اگر نمی خواستی صدای ما را بشنوی اصلا چرا آمدی؟».

حالا صبح امروز رهبر معظم انقلاب نیز به مناطق زلزله زده سفر کردند. آیت الله خامنه ای در میان مردم حاضر شد و بی واسطه با آنها صحبت کرد و حرف هایشان را شنید. ایشان گفتند که در این داغ، همدرد مردم کرمانشاه هستند و توقعشان از اقدامات دولتی مضاعف است. رهبر انقلاب بی هیچ نیروی ویژه و آزار دهنده ای در کنار مردم راه رفتند و دردهایشان را شنیدند.

اکنون این صحبت های آرامش بخش و امیددهنده رهبری و البته منش حضور ایشان در بین مردم زلزله زده بسیار مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفته است. به راحتی می شود تصاویر حضور رهبر انقلاب در سرپل ذهاب را با حضور سایر مسئولان دولتی مقایسه کرد. رهبری محبوب وقتی در بین امتش قدم می زدند خیالش از بابت امنیت راحت است و نیازی به گارد ویژه و ماشین زرهی ندارد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار