صادقی

کدخبر: 2043

نتیجه این هتک حرمت ها، حماسه 9 دی بود؛ حماسه ای که فقط 3 روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک باردیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، اما درپایبندی به اسلام و انقلاب با هیچ کسی تعارف ندارند.

سرویس سیاسی قزوین خبر؛

از زمانی که جریانات ضد انقلاب در روز قدس و 13 آبان سال 88 بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید. 

 فتنه گران با هتاکی به امام راحل در 16آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد. 

با آغاز ماه محرم، در حالی که التهاب ناشی از اهانت به تصویر امام در مراسم 16 آذر هواداران موسوی، هنوز فروکش نکرده بود، ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی تاسوعا و عاشورا را هدف جدید جریان سبز معرفی کردند. تبلیغات گسترده در این باره اما سبب نشد تا در تاسوعا جمعیتِ گسترده ای در خیابان انقلاب جمع شوند و شعارهای انحرافی بدهند،این افراد که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع)، پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند. 

آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند.  

اغتشاشگران در تقاطع کریمخان- حافظ ،2خودروی پلیس را آتش زدند. این افراد همچنین در مسیرهای اصلی مانند خیابان انقلاب و خیابان کریمخان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت. 

در میدان ولی عصر نیز اغتشاشگران با آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی و یک خودروی پلیس به رقص و پایکوبی مشغول شدندو در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) پاره و به آتش کشیده شد. 

نتیجه این هتک حرمت ها، حماسه 9 دی بود؛ حماسه ای که فقط 3 روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک باردیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، اما درپایبندی به اسلام و  انقلاب با هیچ کسی تعارف ندارند. 

مردم در حرکتی خودجوش با پخش اعلامیه هایی مبنی بر راهپیمایی در روز 9دی جهت اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از آرمان های انقلاب و اسلام دست به تظاهراتی با شکوه و به یادماندنی زدند. 

جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در دو روز 8و9 دی ماه بیش از 40 میلیون نفر تخمین زده شده و این یعنی حماسه.در واقع در نهم دی سال 88 یک یوم الله دیگر به تاریخ درخشان  نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه شد. 

رهبرعالی قدرانقلاب  9 دی را یوم الله نامیدند ودر رابطه با این ایام اینگونه فرمودند: 

...این ایام یادتان باشد؛از یادتان نبرید. 

....این ایام بزرگ الهی که از ایام الله است اینها را یادتان باشد. 

....آری نهم دی ماه سال88 یوم الله بود اما یک روز به خودی خود یوم الله نمی شود؛9دی نیز ازاین قاعده جدا نبود.برای فهم 9دی باید ریشه ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی وتحلیل قرار داد. 

.....واقعیت این است که 9دی،تقابل مجموعه ای از مردم با مجموعه ای دیگر نبود،بلکه تقابل بین مومنان به انقلاب اسلامی و قانون اساسی و آرمان های امام راحل(قدس سره)با مخالفان اصل این جریانات بود. 

....نسل سوم انقلاب را نتوانستند از انقلاب رویگردان کنند.نهم دی را همین جوان ها،همین نسل سوم انقلاب به راه انداختند،آن حادثه ی عظیم را به وجود آوردند،آن سیلی محکم را به صورت کسانی نواختند که سعیشان این بود که مسیر حرکت اسلامی را باایجاد فتنه متفرق کنند. 

وحرف آخر: 

انقلاب از خودش دفاع می کند،مثل هرموجود زنده ی دیگری،انقلابی که نتواند در دوران فتنه،در دوران ایجاد کودتاهای گوناگون (سیاسی و نظامی و..)ازخودش دفاع کند زنده نیست.این انقلاب زنده است؛لذا از خودش دفاع می کند،غالب هم می شود،پیروز هم می شود،برو برگرد هم ندارد کما اینکه در سال88 دیدید این کار اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار