در این دیدار که تشکل های دانشجویی با هماهنگی قبلی رئیس دانشگاه و بررسی متن سخنرانی، آماده بودند تا متن خود را قرائت کنند؛ تیم حفاظت جناب هاشمی به نماینده بسیج دانشجویی اجازه سخنرانی نداد. این در حالی است که تیم حفاظتی در جواب این که رئیس دانشگاه این برنامه را تایید کرده است گفته اند؛ اینجا ما تصمیم می گیریم نه رئیس دانشگاه.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛هاشمی رفسنجانی در جریان سفر اخیر خود به مشهد مقدس که با هیئتی 100 نفره آمده بود، دیدارها و سخنرانی های مختلفی داشت. هاشمی در یکی از دیدارهایش که در جمع اساتید دانشگاه آزاد با موضوع «آزاداندیشی دینی» بود، گفت:

«خوب است که چنین جلساتی برگزار شود و هرکس بتواند حرف خود را بزند؛ هدف نهایی که دنبال می‌کنم این است که فضایی در دانشگاه و پس از آن در جامعه به وجود بیاورم که هر‌کس، هر مطلب اسلامی در هر موضوع عقایدی و تفکری دارد، بتواند عنوان و به یک مقاله تبدیل کند.»

در 25 تیر 93 نیز هاشمی رفسنجانی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان، مدیران مسئول روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری و نیز گروهی از فعالان در عرصه های مجازی، سینماگران و مستندسازان گفته بود:

«آزادی بیان، آزادی اظهار نظر و جلوگیری از سانسور و تهدید، حق هر انسان و از مصرّحات اسلام و قانون اساسی است و همه در این موضوع اشتراک نظر دارند. در عمل است که معتقدین واقعی از ظاهرسازان جدا می شوند.»

امروز نیز هاشمی دیداری با دانشجویان داشت اما برخلاف سخنان دو روز پیش خود عمل کرد. در این دیدار که تشکل های دانشجویی با هماهنگی قبلی رئیس دانشگاه و بررسی متن سخنرانی، آماده بودند تا متن خود را قرائت کنند؛ تیم حفاظت جناب هاشمی به نماینده بسیج دانشجویی اجازه سخنرانی نداد. این در حالی است که تیم حفاظتی در جواب این که رئیس دانشگاه این برنامه را تایید کرده است گفته اند؛ اینجا ما تصمیم می گیریم نه رئیس دانشگاه.

این تناقضات رفتاری هاشمی رفسنجانی در چند سال اخیر روند صعودی داشته است. حال باید گفت جناب هاشمی، قسم حضرت عباستان را باور کنیم یا دم خروس را.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار