در مصاحبه با سامان سروش مطرح شد

کدخبر: 1688

همه ساله بیانات مقام معظم رهبری در صحن رضوی، گزارشی است از سالی که گذشت و نقشه راهی از سال پیش رو امسال نیز سخنان امام خامنه ای در میان زائران و مجاوران حریم رضوی حاوی مطالب قابل تاملی بود که در مصاحبه با سامان سروش (فعال رسانه ای) به آن می پردازیم

عرض سلام و ادب و تبریک سال نو خدمت شما، باب گفتگو را باز بفرمایید

ابتدا بشرط ادب فرا رسیدن سال نو و عید نوروز را به همه عزیزان تبریک میگم.

بدون مقدمه به موضوع مهم امروز می پردازم

پیام نوروزی و فرمایشات امسال رهبری معظم انقلاب مثل همیشه دارای نکات مهم و حقیقتا قابل تاملی می باشد.

همه میدانیم فرمایش شروع سال حضرت اقا ،خط مشی اصلی نظام در عرصه داخلی و بین الملل است و امید میرود که اگاهان دلسوز با روش های منطقی و هنرمندانه منظور مقام عظمای ولایت را به روشنی تبین کنند.

سالی که گذشت از نگاه رهبری معظم چطور سالی بود؟

فرمایش حضرت اقا بخوبی روشن کرد که اولا ما در برجام ،برخلاف نظر دولت مردان هیچ دستاورد ملموسی  نداشتیم مگر بر روی کاغذ!!

دوم اینکه اشارات حضرت اقا در مورد برجام های 2،3،4و،،،نشان از توطئهای رذیلانه برای تسلیم کشور در مقابل استکباردارد!!

سوم اینکه فرمایش اقا نشان از بی عملی دولت در عرصه اقتصادی (رکود، تورم، بیکاری، تعطیلی بنگاه های تولیدی و،،،) میدهد و انتخاب شعار معنادار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"خود موید این ادعاست!!

چکیده فرمایش رهبری معظم انقلاب تاکید بر تمرکز روی اصل "کار، کار و کار" می باشد که می طلبد همه ما خود را  موظف و مکلف کنیم با توجه به توان و وسع خود صادقانه،هوشمندانه،بصیرت مندانه پادر رکاب حضرت ولی فقیه باشیم. ان شاءالله

در سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب 2 نکته کلیدی وجود دارد که نباید ساده از کنار آن گذشت. هرچند که تمام سخنان ایشان قابل تامل و تفسیر است

 اول آنکه ایشان فرمودند: در همین توافق اخیر هسته ای، وزیر خارجه محترم ما در مواردی به بنده گفت که ما فلان خط قرمز را دیگر نتوانستیم حفظ کنیم.

 اینجا باید یک خسته نباشید گفت به اون افرادی که برجام را در حالی که خطوط قرمز رهبری رعایت نشده بود، ظرف 20 دقیقه در مجلس تصویب کردند.

از امثال روحانی و ظریف که آموزش دیده انگلیس و آمریکا هستند توقعی نیست، باید افسوس خورد که افراد نفوذی همچون ابوترابی ها و توکلی ها و مصباحی مقدم ها با ظاهر اصولگرایی و وجهه ارتباط با رهبری، در جلسات خیانتی آشکار کردند و این خیانت نامه را تصویب کردند، بدون شک لازم نیست از نقش لاریجانی در این میان چیزی نوشت که همه چیز هویداست و قرار است با ریاست دوباره بر مجلس، هم مزد خدماتش را بگیرد و هم بقیه مسیر را هموار کند و چقدر حضرت آقا تنهاست که با وجود آن همه هشدار و نامه باز هم خط قرمزهایش رعایت نشد.

 چقدر فریبکارند روحانی و ظریف که با وجود آنکه میدانستند خط قرمز ها را رعایت نکردند، برای رهبری نامه تبریک مینوشتند.

دوم آنکه رهبری فرمودند: میخواهند برجام های دیگری را در مسایل منطقه و حتی قانون اساسی!!!! و دیگر مسایلی تحت عنوان برجام ۲و ۳ و ۴ و... را به نخبگان ما بقبولانند. شاه کلید این حرف تغییر در قانون اساسی است.

هاشمی قصد دارد تا با تمام توان خود و با استفاده از ظرفیت مجلس و دولت و خبرگان، به سمت تغییر قانون اساسی حرکت کند تا اگر نتوانست رهبر را تغییر دهد، حداقل اختیارات او را بسیار محدود نماید تا مسیر برای همراهی با غرب و آمریکا هموار شود و رهبری، به تدریج به حاشیه رانده شود. هاشمی میخواهد با مانور بر روی رای تهران، شکست در سطح کشور را بپوشاند و هم چرخ خبرگان و هم چرخ مجلس شورا را بچرخاند.

 شاهد ادعای شما در کدام بخش بیانات امام خامنه ای است؟

 نخستین بخش از اظهارات صریح و نهیب آمیز رهبر انقلاب را باید افشای عبور از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای به روایت محمد جواد ظریف دانست. 

هر کسی که اندک آشنایی با ادبیات سیاسی رهبر انقلاب داشته باشد تصدیق می کند که ایشان هیچ گاه تا این حد آشکار به افراد اشاره ای نمی کنند چه برسد به اینکه از جلسات غیر عمومی با آنها نقل قولی را بیان کنند، اما اظهارات رهبر انقلاب در جمع مردم مبنی بر اینکه وزیر محترم امور خارجه به من گفت که ما نتوانستیم برخی خطوط قرمز را حفظ کنیم، نشان می دهد در چند ماه گذشته تا چه میزان مسئولان دولت فعلی به دروغ مدعی شده بودند تمامی خطوط قرمز رهبری در مذاکرات رعایت شده! و این موضوع به خوبی نشان می دهد انتقادات دلواپسان و دلسوزان کشور نسبت به نقض خطوط قرمز رهبر انقلاب در مذاکرات هسته ای نه یک ادعا یا خیال بافی بلکه واقعیتی بوده که به طور شرم آوری توسط دولتی ها انکار می شده است و کار به جایی می رسد که رهبر انقلاب پس از مدتها، از این موضوع در جمع مردم و رسانه ها سخن می گویند.

لذا علاوه بر روحانی، ظریف، عراقچی و صالحی که در این مدت مدعی بودند در برجام خطوط قرمز نظام رعایت شده! باید آن دسته از اصولگرایانی که بدون تخصص در بحث هسته ای، صرفا به خاطر برخی بخشنامه ها و تحلیل های پشت پرده و کدخوانی، مدعی بودند تیم مذاکره کننده حتی به خطوط قرمز رهبری نزدیک هم نشده! صادقانه از نیروهای انقلاب عذرخواهی کنند چرا که تحلیل هایشان در حساس ترین برهه ها از جمله لوزان و وین، تنها به شکاف و تردید در جبهه انقلاب اسلامی کمک کرد نه تبیین واقعیت.

با تشکر از وقتی که به ما دادید

سلامت باشید

ارسال نظرات

آخرین اخبار