دل نوشته خواهر شهید عقیل خلیل زاده

کدخبر: 1654

خواهر شهید عقیل خلیل زاده نامه ای برای برادر شهید خود که جزو شهدای مدافیع حرم می باشد نوشته است.

به گزارش سرویس دفاع مقدس قزوین خبر؛خواهر شهید مدافع حرم عقیل خلیل زاده نامه ای خطاب به برادر شهید خود نوشته است و این نامه را جهت انتشار در اختیار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر قرار داده است ؛ این نامه به شرح زیر می باشد:

عقیل عزیزم :

عصر پنجشنبه به شوق دیدارت مشتاقانه خود را آراسته می کنم که به گلزار شهدا همان قطعه ی بهشتیان بیایم ؛ وقتی در کنار مزار شریفت آرام می نشینم به تو سلام می کنم و مطابق احوال پرسی های معمول می پرسم : 

خوبی عقیل جان ؟! 

غرق در تبسم حسرت باری می شوم وقتی چنین با من سخن می گویی که ما عند ربّهم یُرزقونیم و از دست ساقی هستی " شراباً طهورا " نوشیدیم و آوای " سَلامٌ قولاً مِن رَبٍّ رَحیم ٍ ( یس / 58)" به جان نوشیده ایم ؛

به فکر خوب بودن احوال خودتان باشید که چه بسا زود دیر می شود . طاهر باشید و پیرو مُطَهَّرون ، قرآن را جز مُطهّرون ادراک علمی و عملی نخواهند کرد که : " لا یَمَسُّهُ إلّا المُطَهّرونَ ( واقعه / 79) " .

این جا این منم که غرق در اشکِ حسرت و شوقم :

شوق از این که : در اوج جوانی حنظله وار از دنیا و هر آنچه در آن است گذشتی و به تعبیر مقام عُظمای ولایت ، هوشیارانه جانت را که عزیزترین چیز عالم هستی بود تقدیم معبود و معشوق کردی . در حالی که دنیا با همه امکانات مادّی و معنوی به تو رو کرده بود و در همه چیز بحمداللّه در اوج بودی ولی تو به اقتدا از مولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب ( ع) ، از دنیا بریدی و به آن پشت کردی و همنشینی با لاهوتیان و انوار عالم قُدس و پیامبر اکرم ( ص) و ائمه اطهار ( ع) را از آن خود کردی و به آن جا رسیدی که در قوه خیال و خرد من نمی گنجد و مرا و همانند ما را از وصف آن آجز .

و امّا حسرت از این که :

من اینجا در دام دنیایم هنوز ، و نمی دانم تا لحظه های آخر عمر چگونه از قید شیطان و نفس أمّارَة بِالسّوء در امان بمانم " إلا مَا رَحِمَ رَبّی ( یوسف / 53) " .

باز در حالی که چشمه ی چشمانم در دُر فشانی است می پرسم : " آیا ما را به کوی تان راهی هست ؟ " 

با چشمان نافذت و قیافه ی حق به جانبت ، نگاهت را از من به سمت مضجعه ی شریف شهدا کوچاندی و با صدای مردانه و رسایت گفتی : " لا یَنال ُ عَهدِی الظّالِمین َ ( بقره / 124) " . این جمله را حتما شنیده ای ؛ این پاسخ خداوند است به حضرت ابراهیم ( ع) وقتی که در خواست کرد تا نبوت در ذریه اش بماند . یا آن جا که نیّر اعظم حضرت رسول اکرم ( ص) پاره تن خود حضرت فاطمه زهرا ( سلام الله علیها )_ که درک مقامش در شأن درک شب قدر است _را از نسبت نسبی بر حذر می دارد و تنها راه نجات را در ایمان شایسته و عمل بایسته می داند ، تو خود حدیث مفصّل بخوان از این مُجمل .

بله درست است که ما را مقام شفاعت است اما به اذن رب ؛  و اذن حق در جایی است که شرایط حاصل گردد و بنده مستعدّ دریافت قاعده ی لطف و فضل گردد .

احسنت بر تو که بارِ رسالت انسانی ات را نیکو به سرمنزل مقصود رساندی ؛

این ها را گفتم که راز دلم را به تو بگویم همان طور که تو راز دلت را ابتدا رمزآلود ، سپس آهسته و سرانجام آشکارا بر زبان جاری ساختی تا جایی که برای خودت عکس های بعد شهادت را آماده کرده بودی ، من هم مشتاقم مرگم به شهادت رقم بخورد و برگ آخر دفتر زندگی ام گلگون باشد .

خدایا چه نیکوست آیا می شود چنین حسن عاقبتی نصیبم گردد؟ تو بگو عقیل جان و من خبر دارم بسیاری از دوستانت چنین عشقی را در دل می پرورانند .

آیا شما که به عالم ملکوت و لاهوت نزدیکترید برایمان دعا میکنید ؟! 

لبخندی شیرین به طوری که درخشش دندان هایش به چشم می آمد بر لبانش نقش بست و با قدری مکث گفت : اگر از ته قلبتان خواستار شَهد شهادتید دعای ما نیز در حقّتان مستجاب است و مستدام .

سپس با اندکی مکث افزود ولی باید بدانید به عمل کار برآید به سخندانی نیست .اگر دنیا در نظرتان هیچ است مگر برای احقاق حقی ، پس باده نوش شراب جام ولایتید ؛

هنوز مست از آخرین دُر فشانی کلامت بودم که گلزار شهدا پر شد از عاشقان دلسوخته ای که می آمدند با تو و دوستان شهیدت نجوا کنند .

یکی از دوستانت آماه میشود که زیارت آل یاسین بخواند ما نیز همراه با شما بار یافتگان کوی دوست خود را آماده میکنیم تا با محبوبِ موعودمان عاشقانه راز و نیاز کنیم و در قیام و قعودش به او سلام کنیم و ذوب در حرکت و سکونش گردیم ؛

 " السّلام ُ عَلیکَ حینَ تَقوم ُ وَ حین َ تَقعُد " ( آل یاسین ) .

شاید که این بار قرعه فال شهادت به نام من خوشبخت زنند .

کسی چه می داند شاید ......


 

ارسال نظرات

آخرین اخبار