یادداشت وارده از توحید رضایی، عضو کانون وکلاء دادگستری قزوین

کدخبر: 2915

یکی از موضوعات بسیار حساس که سال هاست که با آن مواجه هستیم موضوع سهمیه هاست سهمیه هایی که در درهر نهاد و سازمان و ارگان دولتی وغیر دولتی اجرا می شود و از کنکور گرفته تا استخدام ها اثرگذار هست.

سرویس دانشگاه پایگاه تحلیلی خبری قزوین خبر؛ این روز ها هر کس که قدرت چانه زنی دارد برای خود امتیازی طلب می کند؛ چه در قالب بودجه، چه از طریق قانون گذاری در مجلس و  هر راهی که این طلب امتیاز قابل حصول باشد.

یکی از موضوعات بسیار حساس که سال هاست که با آن مواجه هستیم موضوع سهمیه هاست سهمیه هایی که در درهر  نهاد و سازمان  و ارگان دولتی وغیر دولتی اجرا می شود و از کنکور گرفته تا استخدام ها اثرگذار هست.

عده ای برای سر بلندی این مرز و بوم جان نثار کردند که همه باید قدردان این عزیزان و خانواده های آنان باشیم؛ و چه در ظاهر و به صورت مناسکی و چه درون خودمان نهایت احترام را برای شهیدان و جانبازان این مرز و بوم قائل شویم.

اما سوال اصلی اینجاست چگونه باید حقی که این عزیزان به گردن ما دارند را جبران کنیم؟ حقی که هیچ آزاد مرد و زنی آن را منکر نمی شود.

آیا باید امتیازی را به آن ها بدهیم که هم خود و فرزندانشان از آن برخوردار باشند که ضرر های مادی و معنوی این عزیزان را جبران کند یا فراتر از این امتیاز ها در پی به وجود آمدن امتیازاتی باشیم که شاید در ابتدای امر بشود ساده از کنار آن گذشت و در قالب چند ماده و تبصره چیزی گنجانده شود که دامنه شمول آن اثرات بسیار مخربی بر افکار عمومی و بد بینی آنان نسبت به اصل حقوقی که این عزیزان به گردن ما دارند شود.

با خبر شدم که در آزمون وکالت امسال در کانون وکلای قزوین از 50 نفر افراد مورد پذیرش حدود ١۴ نفر از عزیزان با سهمیه  مورد پذیرش قرار گرفته اند.

ارسال نظرات

آخرین اخبار