یک کارآفرین قزوینی گفت: اگر از مشاغل خانگی حمایت شود انقلابی در تولید ایجاد خواهد شد چرا که مشاغل خانگی پایه تولید هستند که متأسفانه از آنان حمایتی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش قزوین خبر؛عباس سعیدی اظهار کرد: مدرکم کارشناسی ارشد برق قدرت است اما در حوزه تحصیلی خود موفق به فعالیت نشدم چون وقتی به هر واحد صنعتی مراجعه می‌کردم از بنده تجربه می‌خواستند و با توجه به سیستم آموزشی ضعیف تجربه‌ای نداشتم، پس از آن تصمیم گرفتم در عرصه‌های خارج از رشته تخصصی خود فعالیت کنم.

وی ادامه داد: ۳۳ سال سن دارم و ۱۸ سال تحصیل کردم اگر فعالیت خود را در عرصه مشاغل خانگی انجام می‌دادم مسلماً تجربیات بیشتری کسب می‌کردم.

این کارآفرین با بیان اینکه در کارآفرینی ایده بسیار مهم است، افزود: افراد با ایده‌های متفاوت می‌توانند کارآفرینی کنند. فعالیت خود را از سال ۹۹ در روستای نیکوئیه تاکستان آغاز کردم و اکنون با ۱۵ نفر نیرو در حوزه تولید پوشاک فعالیت دارم.

وی اضافه کرد: این کسب و کار را با ۳۵ میلیون تومان سرمایه شروع کردم به دلیل بروکراسی‌های اداری که یکی از موانع کارآفرینان است سه ماه طول کشید تا بتوانم مجوز راه‌اندازی کسب و کارم را دریافت کنم.

سعیدی تصریح کرد: برای تأمین مواد اولیه و فروش محصولات مشکلی وجود ندارد چون با تولیدی‌های بزرگ‌همکاری داریم. طی ۴ ماه گذشته نیز در یکی از روستاهای تاکستان کارگاه دوم را راه اندازی کردیم و ۱۰ نفر نیز در آنجا مشغول به کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر واردات ممنوع شود تولیدکنندگان فرصت رشد پیدا خواهند کرد مسئولان هم می‌توانند با تسهیلات کم بهره، تسهیل مجوز و کاهش بروکراسی اداری از کارآفرینان حمایت کنند. در حوزه پوشاک به راحتی می‌توانیم صادرات انجام دهیم چندی پیش توسط یکی از تجار به عراق پوشاک صادر کردیم و سود خوبی نیز نصیب ما شد.

این کارآفرین تأکید کرد: اگر از مشاغل خانگی حمایت شود انقلابی در تولید ایجاد خواهد شد چرا که مشاغل خانگی پایه تولید هستند که متأسفانه از آنان حمایتی صورت نمی‌گیرد؛ امید کارآفرینان به دولت منتخب است و از آن انتظار حمایت دارند.

سعیدی در پایان گفت: تولیدات، از سطح مشاغل خانگی شروع می‌شود و اگر از آنان حمایت شود موجبات افزایش تولید فراهم خواهد شد؛ مشاغل خانگی بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال در روستاهاست چراکه روستا مولد است.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاد دانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار