معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بر تشکیل تعاونی و یا انجمن صنفی برای مشاغل خانگی در عرصه خیاطی تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی پیشران‌های فعال که شرایط دریافت تسهیلات مشاغل خانگی دارند را به سازمان صمت معرفی کند.

وحید انتظاری طی جلسه‌ای که امروز ۲۵ مهر در سالن اجتماعات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه، آشنایی با مشکلات پیشران‌های مشاغل خانگی و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خیاطی است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به دریافت مجوز و معافیت مالیاتی مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: افراد فعال در حوزه مشاغل خانگی معاف از مالیات هستند اما باید اظهارنامه نامه مالیاتی پر کنند.

وی تشریح کرد: از سال ۹۱ به بحث مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای شده است و متقاضیان این دسته از مشاغل در ۳۰۰ رشته فعالیت دارند، در راستای حمایت از این طرح دولت تفاهم‌نامه‌ای را با جهاد دانشگاهی تحت عنوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی منعقد کرده که این طرح در سه بخش «شناسایی مزیت‌های استان»، «آموزش و ارتقا توانمندی‌های افراد» و «اتصال به بازار و ایجاد پیشران‌ها» در حال اجراست.

انتظاری بر تشکیل تعاونی و یا انجمن صنفی برای مشاغل خانگی در عرصه خیاطی تأکید و خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز باید همچون گذشته آموزش‌های باکیفیت را ارائه کند؛ البته این مجموعه آموزش‌هایی را به‌صورت رایگان برای متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار کرده که این دوره‌ها با کمک پیشران‌ها در حال برگزاری است. همچنین جهاد دانشگاهی باید پیشران‌های فعال که شرایط دریافت تسهیلات مشاغل خانگی دارند را به سازمان صمت معرفی کند.

 در ادامه نماینده سازمان صمت به مشکلات پیشران‌ها در دریافت مجوز و فضای فیزیکی برای ایجاد کارگاه اشاره کرد و پیشران‌های معرفی‌شده از سوی جهاد دانشگاهی و سازمان صمت که در حوزه‌های تخصصی تولید لباس مدارس، مراکز درمانی و مجلسی فعالیت دارند مشکلات خود را بیان کردند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار