کدخبر: 4232

یک کارآفرین گفت: اوایل فعالیتم در منزل کار می‌کردم و حتی اتاق اضافی برای قرار دادن چرخ خیاطی در آن نداشتم اما عزم خود را جزم کردم و مشغول به کار شدم. بسیاری از افراد همزمان با من در عرصه خیاطی مشغول به کار شدند اما به دلیل نداشتن پشتکار آن را رها کردند.

حبیبه حسینی قاضی لوئی اظهار کرد: از سال ۹۰ فعالیت خود را با چرخ خانگی شروع کردم و پس از تلاش‌های بسیار به مرور زمان تعداد چرخ‌ها را به ۱۵ چرخ رساندم و در حال حاضر هشت نفر در کارگاهم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: کسی که کسب و کاری را شروع می‌کند باید سختی‌های زیادی را متحمل شود، من خودم با چرخ خیاطی خانگی فعالیت خود را آغاز کرده و به کمک برادرم یک چرخ صنعتی خریداری کردم و طی شبانه‌روز تنها ۵ ساعت استراحت می‌کردم و بقیه زمان‌ها را مشغول به خیاطی بودم.

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: اوایل فعالیتم در منزل کار می‌کردم و حتی اتاق اضافی برای قرار دادن چرخ در آن نداشتم اما عزم خود را جزم کردم و مشغول به کار شدم. بسیاری از افراد همزمان با من در عرصه خیاطی مشغول به کار شدند اما به دلیل عدم پشتکار آن را رها کردند. البته از مزایای مشاغل خانگی می‌توانیم به حضور بانوان در منزل و رسیدگی به امورات آن اشاره کنیم.

وی تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از صفر شروع کنند در چنین وضعیت اقتصادی نباید از اطرافیان خود انتظار کمک داشته باشند بلکه باید خودشان دست روی زانو گذاشته و بلند شوند.

 حسینی اشاره کرد: دو ماه نخست سال تولید خوبی نداشتیم به همین دلیل در پرداخت اجاره کارگاه با مشکل مواجه شدیم و در کنار آن نیز در پی خاموشی‌ها مجبور می‌شویم دست از کار بکشیم، اگر مسئولین تسهیلاتی به عنوان سرمایه در گردش پرداخت کنند در مواقعی که با کاهش درآمد مواجه می‌شویم می‌توانیم از این سرمایه برای ادامه فعالیت استفاده کنیم.

وی گفت: در حال حاضر چند نفر نیز در منازل خود مشغول به خیاطی هستند؛ درآمد ماهانه دوزندگان بستگی به سرعتشان دارد اما به طور متوسط دوزندگان در ماه بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

این بانوی کارآفرین در پایان سخنانش یادآور شد: اگر کسی بخواهد کاری را یاد بگیرد از آموزش دریغ نکرده و تجربیات خود را به افراد با انگیزه منتقل می‌کنم تا پس از مدتی مستقل شده و خودشان مشغول به کار می‌شوند.

این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاددانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار