عباسی در دوره خط امام:

کدخبر: 3479

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر ۴۰ سال انقلاب اسلامی روی پا ایستاد و شما در جنگ سخت و نرم به نتیجه نرسیدید و سراغ جنگ نیمه سخت یعنی جنگ ارزی آمدید؛ پول ایران را نابود کنید تمام این تلاش‌ها نشان می‌دهد که کم آورده‌اید.

حسن عباسی در جمع دانشجویان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد به فشار‌هایی که در جنگ‌های مختلف بر پیامبر و ائمه اطهار وارد می‌شد به جنگ خندق اشاره کرد و بیان داشت: در این جنگ فشار سنگین سه جانبه، داخل شهر، تهدید نظامی بیرون شهر و محاصره اقتصادی و تحریم بسیار زیاد بود؛ اما به قدری مسلمانان این فشار را تحمل کردند که دشمن متلاشی شد تا مسلمانان پیروز شدند و در برابر این پیروزی و استقامت و ایستادگی شرایط به گونه‌ای رقم خورد که بعد‌ها توانستند بروند و مکه را فتح کنند.
 
عباسی گفت: ما در حال حاضر در این موقعیت هستیم؛ یعنی آن لایه‌های اولیه را گذرانده ایم و به مرحله‌ای رسیدیم که فشار‌های داخلی توسط ضدانقلاب‌های داخلی، فشار‌های خارجی و تهدید‌های نظامی پیرامون آن و تحریم‌های اقتصادی و فرهنگی گسترده‌ای که می‌بینید، امروز به اوج خود رسیده است و تا ۱۳ آبان که تحریم‌های دیگر را آمریکایی‌ها می‌خواهند، وضع کنند.

این تحلیلگر سیاسی گفت: در سال ۹۲ قول داده بودند تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای حذف شود که روی کاغذ برخی از آن‌ها در برجام حذف شد؛ اما ۱۵ مرداد همه آن‌ها باز برگشت و مضاف بر آن، تحریم‌هایی هم قرار است روز مبارزه با استکبار، آمریکایی‌ها ایجاد کنند که دیگر اثر بیشتری ندارد؛ گرچه اثر روانی دارد.

عباسی تصریح کرد: مرحله بعد تحریم، سالگرد ۹ دی و آشوب‌های سال گذشته است که در سالگردش می‌خواهند به قول خودشان مردم را به خیابان بیاورند و به خاطر فشار‌های اقتصادی که وجود دارد، از ۹ دی تا ۲۲ بهمن آنقدر این تحریم‌ها را ادامه دهند و مردم را در خیابان نگه دارند تا روز ۲۲ بهمن به جای راه‌پیمایی برای چهلمین سالگرد انقلاب، براندازی جمهوری اسلامی در همان دهه فجر صورت گیرد و این زمان بندی‌ها را هم، سازمان یافته انتخاب کردند؛ یعنی این قرینه‌سازی‌های تاریخی را هوشمندانه انجام دادند.
 
وی با تاکید بر این مطلب که آنچه در تابستان امسال دنبالش بودند و به نتیجه نرسیدند را می‌خواهند در ۲۲ بهمن انجام دهند، گفت: ما نباید نگران باشیم؛ بلکه باید هوشیار باشیم، مشکل دیپلمات‌های ما این بود که می‌گفتند برای اینکه در میدان موفق شویم، باید چیز‌هایی از دست بدهیم، هسته‌ای را دستشان دادیم، بردند، گذاشتند روی میز باختند و آمدند، خوب حالا موشکی را هم بدهید؛ برجام ۲ را رقم بزنید؛ یعنی ما همه چیز را بدهیم که مثلا تحریم‌ها برداشته شود، اینکه نشد دیپلماسی موفق.

این تحلیلگر امور سیاسی، خاطرنشان کرد: یک روزی چیزی داشتیم به نام انرژی هسته ای، موقعی که گذاشتیم روی میز، ۶ تا گرگ جمع شده بودند و زمانی که گرفتند و تثبیت کردند که خواسته‌های خودشان را به ما تحمیل کنند؛ اما حالا دیگر به ایمیل‌های وزارت خارجه ما هم پاسخ نمی‌دهند، اگر روزی هم حرف‌های ما را می‌شنیدند، چیز با ارزشی می‌خواستند؛ اما امروز کاری به ما ندارند.

وی ادامه افزود: می‌گویند برای امنیت خودتان باید سلاح را از ما بخرید، مگر عراق موشک بالستیک دارد، هر کشوری که در دست این‌ها افتاد که نمی‌گذارند سلاح این چنینی داشته باشد، مگر آلمان و ژاپن موشک بالستیک دارند، آلمان و ژاپنی که در جنگ جهانی دوم به تسخیر آمریکا در آمد و الان تحت الحفظ آمریکا هستند، سلاح برتر ندارند، یک ارتش کوچک دارد با هلیکوپتر‌های محدودی که آمریکا می‌دهد.

عباسی تصریح کرد: آلمان بهترین تکنولوژی را دارد؛ اما هوابرد نظامی اجازه ندارد بسازد، هر کشوری را در نقشه جهان بررسی کنید آمریکایی‌ها یک لگد بهش زدند و یک گازی ازش گرفته اند، الان در ۱۲۰ کشور دنیا پایگاه نظامی دارند؛ آنوقت ما که دولت سوریه و عراق درخواست کرده که به داد ما برسید، برای اینکه تهدید را دور کنیم، کمک کردیم که هم تروریسم را نابود کنیم هم تهدید را تا اجازه ندهیم به مرز‌ها نزدیک شود هر روز هشدار می‌دهند که شما رفتار خطرناکی در منطقه دارید.

وی تاکید کرد: در یک چنین شرایطی آنچه پیروزی عظیمی که در این پنج سال به دست آمد، این بود که هر ابلهی که امروز برخیزد بگوید برویم مذاکره کنیم با آمریکا و هر احمقی که بگوید آمریکا قابل اعتماد است و باید سازوکار کشورمان را به آن ها ببندیم تا مشکلاتمان حل شود این را باید دیگر در واقع افشا کرد.

عباسی به نارضایتی رهبری از برجام سخن گفت و یادآور شد: برای اینکه جامعه اقناع شود امام جامعه کوتاه آمد و فرمودند، خشنود و راضی نیستم؛ اما بروید مذاکره کنید، این‌ها آمدند مدام در تریبون گفتند جهان امروز جهان خوش بینی بدبینی نیست و عرصه برد و باخت است؛ اما امروز چه دارند بگویند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: امروز آمریکا خودش بیست و یک تریلیون بدهی دارد که با کل موجودی اقتصاد آمریکا برابر است؛ در حالی که ۴ هزار میلیارد درآمد سالانه دارد، وقتی اقتصاد جهان در آستانه فروپاشی است، چگونه باید بر آن تکیه کرد؛اما جوری القا کردند، چون با آمریکا رابطه نداریم مشکل داریم.

وی تصریح کرد: آن روزی که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به خاک بوشهر می‌آمدند و سروری می‌کردند و تا روزی که انگلیسی‌ها را در خلیج فارس در سال ۱۳۸۶ گرفتیم و ۱۳۹۴ کماندو‌های آمریکایی را گرفتیم، شاکی هستند که ما آفریقا، سرزمین سرخپوستان و استرالیا را غارت کردیم کی گفته شما ایرانی‌ها مقاومت می‌کنید، باید بگوییم روزی که شما نبودید ما ایرانی‌ها بودیم.

عباسی خاطرنشان کرد: اینکه می گویند مثل زمان هخامنشی ایران پایش را به مدیترانه باز کرده این قدم اول ماست، جهت‌گیری بعدی را هم مشخص کردیم و آن هم این است که تا کاخ سفید را حسینیه نکنیم دست بردار نیستیم شوخی و تعارف نداریم، اگر ۴۰ سال انقلاب اسلامی روی پا ایستاد و شما در جنگ سخت و نرم به نتیجه نرسیدید و سراغ جنگ نیمه سخت یعنی جنگ ارزی آمدید؛ پول ایران را نابود کنید تمام این تلاش‌ها نشان می‌دهد که کم آورده اید.

ارسال نظرات

آخرین اخبار