عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه رفتار دولت در خصوص صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی متناقض است، گفت: ابطال 1700 کارت بازرگانی که از سوی مدیران دولتی مطرح شد نشان می‌دهد قبل از صدور این کارت ها نظارتی وجود ندارد.

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه متولی رسیدگی به معضلات کارت‌های بازرگانی مشخص نیست، گفت: بر فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی تعصبات صنفی حاکم است.

وی افزود: ریشه تناقض رفتار دولت در صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی را باید در انحصار فرآیند صدور آن جستجو کرد.

یوسفیان‌ملا با انتقاد از نبود نظارت کافی بر روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی خاطرنشان کرد: ابطال 1700 کارت بازرگانی که از سوی برخی مدیران دولتی مطرح شده هنر نبوده چراکه این آمار نشان می‌دهد قبل از صدور این کارت ها نظارتی وجود ندارد.

*کم‌کاری کمیسیون اقتصادی دولت

این نماینده مجلس با بیان اینکه اصلاح روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی که مدت‌‌ها است در کمیسیون اقتصادی دولت معطل مانده  باید  در خارج از دولت بررسی شود، گفت: در این گونه مواقع وزارت صنعت،معدن و تجارت می‌تواند راهکارهای پیشنهادی خود را از طریق کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دنبال کند تا زودتر به نتیجه برسد.

*وزارت صمت پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از آمادگی مجلس برای پذیرش راهکارهای اصلاحی دولت در خصوص قوانین صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی خبر داد و گفت: مجلس طبق قانون اساسی نمی تواند بر صنوف آزاد نظارت مستقیم داشته باشد بنابراین برای برطرف کردن آسیب‌های کارت‌های بازرگانی، مجلس از وزارت صمت می‌خواهد که پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار