در اربعین امسال:

کدخبر: 3668

رئیس ستاد عتبات عالیات استان با اشاره به اینکه استان متعهد شده بود روزانه به ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه کند، گفت خوشبختانه امسال مردم ۲ برابر سال گذشته نذورات دادند.

حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در ستاد عتبات عالیات استان برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین امسال شاهد برپایی ۶۹ موکب از قزوین در ۳۶ نقطه بودیم که در مسیرهای مختلف برپا شده بود.

وی افزود: ارائه‌ی خدمات استان قزوین علی رغم‌همه‌ی نارسایی‌ها، کمبود‌ها و محدودیت‌ها نسبت به گذشته ۲ برابر شده بود و مردم وجوهات و نذورات خود را دو برابر کردند.

کبودوند خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم، اعضای شورای اسلامی شهر، سپاه پاسداران و در رأس همه این‌ها آیت‌الله عابدینی نماینده‌ی ولی فقیه در استان از موکب‌ها بازدید و باعث دلگرمی موکب داران شدند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان ادامه داد: در برنامه‌های ستاد یکی از مهم‌ترین دستور کارها ارتباط ایران و عراق بوده است و قالب موکب‌ها به صورت ایرانی و عراقی اداره می‌شد.

کبودوند تأکید کرد: ارتباط خوبی بین مسئولان ایرانی و عراقی برقرار شده بود و این تعامل خوب را می‌توان به‌عنوان یک دستاورد نام برد.

وی اضافه کرد: دسته‌ی عزاداری اربعین حسینی استان قزوین در روز اربعین در شهر کربلا و در حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نیز عزاداری و سینه‌زنی داشتند.

رئیس سازمان عتبات عالیات استان اعلام‌کرد: امسال تعداد ۱۷۳ خودرو شامل خودروهای باری سنگین، نیمه سنگین سبک و سواری به عراق اعزام کردیم.

وی اضافه کرد:  تعداد ۶۵۰ خادم ایام اربعین اعزام شدند که البته هزینه‌ی خادمان اربعین نیز توسط خود آن‌ها تقبل شد.

کبودوند ادامه داد: ارائه‌ی خدمات به زوار امام حسین(ع) در قالب موکب منوط به مجوز و پروانه موکب‌داری است که البته هر سال در اردیبهشت ماه این ثبت‌نام انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یاد آور شد: استان قزوین متعهد بود روزانه به ۲ هزار نفر در نجف، ۲۵۰۰ نفر در کربلا و ۲۰ هزار نفر در قرارگاه مسیب ارائه‌ی خدمات کنند.

وی تأکید کرد: در نهایت تعهدی که ما روزانه برای ارائه‌ی خدمات داشتیم ۲۴ هزار  و۵۰۰ نفر و در ۱۱ روز ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ نفر بود که البته ما بیش از تعهد انجام دادیم.

کبودوند اضافه کرد: قرارگاه مصیب به عنوان بزرگ‌ترین قرارگاه در حرم طفلان مسلم ۱۱ نقطه از ۳۶ نقطه را به خود اختصاص داده بود که خدمات متنوعی از جمله فرهنگی، نماز جماعت، خدمات درمانی، ارائه‌ی محصولات فرهنگی، اسکان و پذیرایی بود‌.

وی گفت: ستاد اربعین ۱۲ کمیته دارد که یکی از کمیته‌ها کمیته‌ی اسکان و تغذیه به مسئولیت ستاد بازسازی عتبات است و الباقی کمیته‌ها به دستگاه‌های دیگر مرتبط است.

کبودوند ادامه داد: یکی از اقدامات کم نظیر اربعین پخش محصولات فرهنگی باموضوع شهدا است که امسال شهید مدافع حرم شهید سیاهکالی مرادی محور برنامه‌ها بود.

وی اعلام کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات ۱۵۰۰ پروژه‌ی بازسازی ریز در قالب ۱۵۰ پروژه‌ی بازسازی اتمام یافته دارد.

 

بزرگ‌ترین سازه‌ی مسقف زیارتی دنیا در نجف

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در ارتباط با خدمات این ستاد در عتبات اظهار کرد: صحن حضرت زهرا در حرم حضرت علی(ع) به‌عنوان بزرگترین سازه‌ی مسقف زیارتی دنیا توسط ستادعتبات عالیات کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌ی لاغر سازی ستون امام حسین(ع) برای اولین بار در دنیا انجام شده و به زودی گنبد امام حسین(ع) که به صورت افزایش ارتفاع  ۷ متری است افتتاح می‌شود و البته سبک معماری ایرانی و اسلامی در این پروژه‌ها رعایت شده است.

کبودوند عنوان کرد: بدون استثناء تمام کالاهای پروژه‌ها از داخل کشور ایران تهیه شده و تمامی متخصصان مورد نیاز پروژه‌ها ایرانی بودند.

وی یاد آور شد: به واسطه‌ی این پروژه‌ها توسعه‌ی مشاغل هنری و صنعتی در ایران چهار برابر افزایش پیدا کرده است.

کبودوند اضافه کرد: صحن حضرت زهرا(س)  با پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی در سال جاری افتتاح خواهد شد و صحن امام حسین(ع) نیز با توسعه‌ی چهار برابری همراه خواهد بود‌.

 

پروژه‌های قزوین در مسیب، سامرا و کاظمین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: کل فاز توسعه‌ی حرم طفلان مسلم، یکی از درب‌های حرم سامرا و کفشداری کاظمین توسط ستاد عتبات عالیات استان انجام خواهدشد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان در ارتباط با تأمین هزینه‌ی پروژه‌ها، طرح‌ها و اقدامات این ستاد گفت: تمام هزینه‌ها توسط خیران و مردم برای پروژه‌ها تأمین می‌شود و هیچ پروژه‌ای از سوی دولت و دستگاه‌ها و با منابع آن‌ها انجام‌نمی شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ستاد عتبات زیر نظر دفتر مقام‌معظم رهبری قرار دارد اجازه‌ی برداشت هیچ‌گونه هزینه‌ای از نذورات مردم نخواهیم داشت و نذورات مردم صرفاً برای پروژه در نظر گرفته خواهد شد.

کبودوند در پایان اعلام‌کرد: سالانه نزدیک به سه میلیارد تومان نذورات مردمی داریم‌که نذورات مردمی در راستای تمایل خود مردم صرف می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار