اربعین و توصیه های ارتباطی ؛

کدخبر: 3618

علارغم تلاش های صورت گرفته با توجه به ازدحام جمعیت زائران، کمبود امکانات زیرساختی مخابراتی و ظرفیت اپراتوری در کشور عراق احتمال وجود مشکلاتی در برقراری با کیفیت تماسها و تجهیزات ارتباطی و اطلاعاتی وجود دارد

با توجه به اهمیت ویژه ی گنگره ی عظیم اربعین و حضور انبوه و میلیونی زائران ایرانی در این پیاده روی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان طی سالیان گذشته سعی کرده در راستای ارائه ی خدمات ارتباطی بهتر و با کیفیت به زائران اربعین حسینی برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم و امکانات مطلوب( نظیر ایجاد کمیته ارتباط رسانی برای اربعین حسینی متشکل از شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات و اپراتورهای موبایل و…) را در نظر گرفته و ارائه کند.

 مطابق گزارشات وزارت ارتباطات امسال نیز با دستور وزیر ارتباطات، کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطی عتبات عالیات در اربعین حسینی تشکیل شده است(۱)مذاکرات سیاسی فشرده ای نیز سازمان تنظیم مقررات شرکت ارتباطات زیرساخت با هیئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهیل در امور ارتباطی و خدمات پوشش اینترنتی زائران صورت گرفته است همچنین هماهنگی ستاد مرکزی اربعین با اپراتورهای تلفن همراه، آگاهی بخشی، تهیه بسته های فرهنگی،استقرار بالن مخابراتی بام ۲ در مهران کاهش نرخ مکالمات به منظور ارتقا و بهبود خدمات در مراسم اربعین انجام شده است.

با این حال و پیگیری و تلاش های صورت گرفته با توجه به ازدحام جمعیت زائر، کمبود امکانات زیرساختی مخابراتی و ظرفیت اپراتوری  در کشور عراق احتمال وجود مشکلاتی در برقراری با کیفیت تماسها و تجهیزات ارتباطی و اطلاعاتی وجود دارد لذا ضرورت دارد زائران عزیز توصیه های ارتباطی زیر را به منظور داشتن سفر ایمن، با خاطر آسوده بدون مشکل و دغدغه در نظر داشته و مورد توجه قرار دهند.

۱)توصیه می شود زائران محترم جهت کسب آگاهی های لازم از مدیریت سفر( پیگیری آخرین اخبار و اطلاعات راه پیمایی اربعین) نظم، قوانین و مقرارت، امنیت و نکات کلیدی  طول سفر و رفت و برگشت. رادیو اربعین را از طریق اپلیکشن ها و سایت ایران صدا دنبال کنند.

۲) یا توجه به ازدحام جمعیت زائران، شلوغی مسیر ارتباطی طبیعی است با این حال بنابه گزارشات از غروب خورشید تا ساعت ۱ بامداد ساعت اوج تماس هاست بنابراین از تماس های غیر ضروری در این زمان پرهیز کنید که باعث افزایش ترافیک و مختل شدن خطوط ارتباطی می شود.

۳) بنا به گفته ی محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری شرکت های اینترنتی عراق در ده نقطه از مسیر نجف به کربلا وای فای رایگان به زائران ارائه داده می شود همچنین قرار شده است در صحن حضرت زهرا(علیه السلام) نیز این نوع از خدمات ارتباطی به زوار راه اندازی شود.

۴) با توجه به افزایش ظرفیت ارتباطی دو کشور ایران و عراق در این ایام  نرخ مکالمه از ایران با عراق از دقیقه ای سه هزار تومان به ۹۰۰ تومان کاهش یافت(۲).همچنین بنا به گفته ی مسئولان وزارت ارتباطات استفاده از سیم کارت های عراقی در کاهش هزینه ها،رفع مشکل آنتن دهی و اینترنت کمک می کند و تماس گرفتن از ایران منجر به صرفه جویی در هزینه های زوار می شود

۵) در صورت مفقود شدن تلفن همراه خود در موکب‌ها، موضوع را به مسئول موکب و یا به اولین موکب ایرانیان اطلاع دهید(۵)

۶) حتی الامکان، از برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک در حین حرکت و جابجایی خودداری کنید و برای تماس های خود ساعت معینی را مشخص نکنید(۳)

۷) در حفظ و نگهداری از گوشی های همراه و لوازم جانبی آن بویژه در مکان های تجمع و پر ازدحام زائران کوشا باشید

۸) شارژ گوشی همراه خود را همواره مدیریت کنید و با شارژ مجدد در کیوسک های شارژ گوشی های همراه برقراری ارتباط خود را با خانواده، دوستان و یا همسفران در پیاده روی اربعین  برای رفع نگرانی حفظ کنید.

۹) مکالمه ی خود را با خانواده و عزیزانتان در ایران را کوتاه کنید که امکان تماس های ضروری را از دیگر عزیزان زائر سلب نکنید.

۱۰) یک توصیه امنیتی هم برایتان داریم و آن این است که در طول سفر بلوتوث، و نرم‌افزارهایی مانند “شیریت”، “زاپیا” و هرگونه نرم افزار ‌تبادل داده را خاموش کنید و از دریافت فایل از این طریق خودداری کنید. چرا که احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به نرم افزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد.(۴)

 

 

منابع:

۱)https://www.itna.ir/report/54498

۲)http://www.iribnews.ir/fa/news/2257539

۳)http://jamejamonline.ir/online

۴)https://www.itna.ir/report/54498

۵)https://www.isna.ir/news

ارسال نظرات

آخرین اخبار