کارشناس پژوهشکده عفاف و حجاب:

کدخبر: 742

حیازدایی درونی و افکار مقدمه ای برای بی حیایی ظاهر است؛ یکی از ریشه های آن را می توان در تغییر در سبک معماری دانست؛ معماری امروز ایرانی با الگو گیری از غرب، برداشته شدن مرزهای خانه، از بین بردن تقسیم بندی اندرونی و بیرونی و زدودن پوشش محرمانه ی خانه، آرامش را در وهله اول از زن مسلمان گرفت

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر؛ هاله اسماعیل نژاد، کارشناس پژوهشکده عفاف و حجاب و کارشناس علوم استراتژیک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار قزوین خبر ضمن اشاره به مصادیق حیازدایی در کشور، گفت: ورود افکار غربی به کشور اسلامی بسیاری از رفتارهای ملی و دینی را تحت شعاع قرار داده و این در حالی است که مردان و خصوصا زنانی که در این هجمه مورد نشانه دشمن قرار گرفته اند متوجه روند تغییر سبک زندگی و از بین رفتن لایه های غیرت و حیای خود که به آرامی صورت می گیرد، نمی شوند.

اقدامات خلاف بعضی آرایشگاه ها را می توان یکی از مصداق های حیا زدایی خواند چرا که ارائه خدماتی از قبیل ماساژ که می تواند زمینه ای برای انحراف جنسی باشد و هم چنین اپیلاسیون "کل بدن" و دیدن عورت هم جنس خود خلاف قانون و شرع الهی بوده و زمینه ساز فعل حرام خواهد شد چرا که تنها زن و شوهر اجازه رویت "کل بدن" یکدیگر را دارند و در غیر آن تنها در موارد اضطرار و آن هم با واسطه ای چون آینه، آب و شیشه اجازه رویت به پزشک داده شده، این در حالی است که هیچ اضطراری برای رفع موهای بدن به روش اپیلاسیون وجود ندارد؛ علاوه بر آن مضرات این امر غیر قابل کتمان بوده که بررسی شکایت های مردمی شاهدی بر این ادعاست.

عدم رعایت پوشش مناسب در سالن های ورزشی و هم چنین استخرها، یکی دیگر از زمینه های حیازدایی محسوب می شود که متاسفانه بسیاری از بانوان با توجیه محرم بودن و آزادی پوشش در این قبیل مکان ها تیشه بر ریشه ی حیای زن مسلمان ایرانی می زنند که حتی پیش از ورود اسلام نیز به عفت و حیا شهره بود.

حیازدایی درونی و افکار مقدمه ای برای بی حیایی ظاهر است؛ یکی از ریشه های آن را می توان در تغییر در سبک معماری دانست؛ معماری امروز ایرانی با الگو گیری از غرب، برداشته شدن مرزهای خانه، از بین بردن تقسیم بندی اندرونی و بیرونی و زدودن پوشش محرمانه ی خانه، آرامش را در وهله اول از زن مسلمان گرفت و به تدریج با  پررنگ شدن این موضوع و پیش برد آن به سمت عادی سازی، حیا و آزادی عمل زن را در خانه خدشه دار کرد و با از بین بردن آن به تماشای عواقب ظاهری پرداخت.

تا آن جا که آن بانوی عفیف مسلمان ایرانی دیگر ابایی از برهنه شدن در برابر خانم آرایشگر، پوشش نامناسب و نیمه عریان در سالن ها ی ورزشی را نداشته و این ها همه نشانه تغییر تفکر و از بین رفتن لایه هایی از حیای او می باشد.

یکی از توجیهات این قبیل افراد، محرم بودن زنان به یکدیگر و در نتیجه آزادی در پوشش میانشان می باشد این در حالی است که به حکم تمام مراجع نگاه با لذت به بدن هم جنس خود نیز حرام می باشد؛ علت این امر را می توان در افزایش آمار هم جنس بازی میان زنان بد پوشش مراکز مختلفی چون سالن های اپیلاسیون شاهد بود.

در این میان می توان به ورزش های مختلف بدنسازی هم چون بادی بیلدینگ اشاره کرد که تخصصا برای گروه هم جنس بازان تدارک دیده شده است.

در بسیاری از مواردی که خانم ها مدعی عدم لذت از تماشای بدن هم جنس خود می شوند می توان به این مورد اشاره کرد که حتی اگر شهوتی هم از این تماشا حاصل نشود، تاثیرات روانی حاصل از آن و بروز مشکلات روحی، کاهش اعتماد به نفس در پی مقایسه های مکرر و در نتیجه معضلات اجتماعی ناشی از تلاش برای هم پایی با زنان مختلف جامعه بوجود می آید و کارناوال آرایش ها و مدل های مختلف خیابانی زمینهساز طلاق عاطفی و خیانت های خانوادگی می گردد.

چشم و هم چشمی های زنانه برای برتری و جلوه گری هرچه بیش تر، نقش مهمی در پر سرو صدا شدن این کارناوال ها دارد بنابراین طبق شرع مقدس می بایست حدود پوشش را حتی در برابر محارم نیز حفظ کرد چرا که قانون برای عموم مردم اجرا می شود و نمی توان به سادگی زنانی را که نگاه لذت گرایانه ای دارند از خانم هایی که شهوتی در تماشای بدن هم جنس خود نداشته تشخص داد و متمایز کرد.

در پایان باید گفت که حیای زنانه، یکی از بزرگ ترین سرمایه های هر جامعه ای است چرا که در پی آن حفظ بنیان خانواده و ایجاد آرامش محقق می شود و در نهایت بروز اجتماعی آن را می توان شاهد بود.

 

انتهای پیام/

 

  • نسیمی 0 1 پاسخ

    منم موافقم وضع استخرهاوسالنهای ورزش خانمها خیلی مشکل داره فقط پوشش هم نیست؟!

ارسال نظرات

آخرین اخبار