رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

کدخبر: 4252

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون ۳۲،۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان قزوین واکسینه شده‌اند، امیدواریم تا پایان شهریور بیش از ۳۵۴ هزار نفر در استان واکسینه شوند.

به گزارش پایگاه خبری قزوین خبر، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین که عصر امروز در محل سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین هم‌چنان در  وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از هر ۲ تست پی‌سی‌آر یک تست مثبت است.

وی ادامه داد: در این میان اخباری نیز مبنی بر عدم وجود تست پی‌سی‌آر در قزوین در حال انتشار است که آن را تکذیب می‌کنیم؛ روزانه بیش از  ۴۰۰ تست پی‌سی‌آر در استان انجام می‌شود.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت استان قزوین برای تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن، بیان کرد: طی یک هفته گذشته رکورد واکسیناسیون در استان قزوین شکسته شد و با رایزنی، های انجام شده جهت افزایش سرعت‌ واکسیناسیون در استان، فردا ۱۰ هزار دز واکسن برکت و ۱۰ هزار دز واکسن سینوفارم وارد استان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: تاکنون ۳۲،۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان قزوین واکسینه شده‌اند، امیدواریم تا پایان شهریور بیش از ۳۵۴ هزار نفر در استان واکسینه شوند.

نامدار تأکید کرد: نگرانی‌هایی در رابطه با دز دوم واکسن آسترازنیکا وجود دارد و وارادت این واکسن در سطح کشور دچار وقفه شده است، شهروندانی که موعد نوبت دوم این نوع واکسن برای آن‌ها فرا رسیده است، تا اطلاع ثانوی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

وی اذعان کرد: در هفته گذشته بیشتر بیماران بستری در استان قشر جوان بودند، متأسفانه در هفته‌ای که گذشت شاهد فوت ۸۸ نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا بودیم.

نامدار یادآور شد: تعداد فوتی‌های استان قزوین که تا هفته گذشته از میانگین کشوری کمتر بود، امروز به میانگین کشوری رسیده و در ۲۴ ساعت گذشته استان قزوین ۱۶ فوتی کرونایی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: روند بیماری در استان قزوین در مرداد و شهریور سیر صعودی داشته است و هم‌چنان بانوان خانه‌دار و کارگران اصناف بیشترین گروه‌های ابتلا به کرونا هستند.

پایان پیام

ارسال نظرات

آخرین اخبار