استاندار قزوین گفت: با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی و ضرورت سرعت‌بخشی به روند درمان بیماران کرونا، در صورت امکان و در صورت لزوم، بیمارانی که در انتظار تخت آی‌سی‌یو هستند، باید به استان‌های مجاور انتقال داده شوند.

به گزارش پایگاه خبری قزوین خبر، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر امروز در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی و ضرورت سرعت‌بخشی به روند درمان بیماران کرونا، در صورت امکان و در صورت لزوم، بیمارانی که در انتظار تخت آی‌سی‌یو هستند، باید به استان‌های مجاور انتقال داده شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه روند ابتلا به کرونا در قزوین کماکان در سیر صعودی قرار دارد، به همین دلیل ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها در استان هستیم.

جمالی‌پور عنوان کرد: کرونا بیشترین آسیب را به اصناف وارد کرده است و بیشترین محدودیت‌ها نیز در ایام کرونا مربوط به اصناف بوده است، اعتراض‌هایی نیز در این خصوص شنیده می‌شود اما بی‌شک اگر فعالیت برخی اصناف از عوامل شیوع کرونا نبود، این محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها در اصناف اعمال نمی‌شد.

استاندار قزوین بیان کرد: بیشترین گزارشات مردمی در رابطه با بی‌توجهی برخی اصناف به نکات بهداشتی است، بازرسین اصلی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مردم هستند و اگر اصناف خواهان فعالیت در شرایط موجود هستند، لازم است تابع مصوبات ستاد کرونا باشند.

این مسؤول تصریح کرد: در این شرایط، تمام تلاش ما برای حفظ جان مردم است و زمانی‌که محدودیت‌هایی اعمال می‌شود تنها برای مردم و به‌خاطر صیات از سلامتی عموم جامعه است.

وی تأکید کرد: وضعیت ورودی بیمارستان‌ها در استان قزوین نامطلوب و بسیار بالا است و لازم است دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان متولی رسیدگی و خدمات‌دهی به بیماران، بستر مناسب جهت خدمات‌دهی بیشتر به شهروندان را مهیا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار