به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیر حوزه علمیه استان قزوین، در نشست خبری پیرامون ارائه گزارشی از اقدامات صوت گرفته و شروع فعالیت طرح نهضت مواسات با محوریت محلات که امروز ۲۵ فروردین در دفتر این ستاد مردمی برگزار شد، اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا آسیب‌های سنگینی به‌کل جوامع دنیا وارد کرده و بازتاب منفی و مخرب آن به‌قدری است که نمی‌توان همه وجوه آن را رصد کرد.

وی ادامه داد: با حمله همه‌جانبه این ویروس کل دنیا از جمله کشورمان درگیر آن شده‌اند و در بخش‌های مختلف شاهد ضربات آن هستیم، بااین‌حال می‌توان موضوع کرونا را به مانند تحریم‌های آمریکا تبدیل به فرصت کرد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا تصریح کرد: امروز شاهد به میدان آمدن کادر درمانی کشورمان برای خدمت به مردم هستیم و پیوندی صمیمی بین آن‌ها و مردم ایجاد شده است، می‌توان این امر را یک پیامد مثبت و با برکت در این ایام دانست.

 

وی ادامه داد: امروز اکثریت مردم حضور همدلانه‌ای در میدان مقابله با کرونا دارند و در مساجد و محلات فعالیت‌های بسیاری در حوزه جهادی و مردمی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه جهادی شهدای روحانیت در استان قزوین اقدامی ارزشمند بود، افزود: حوزه علمیه در امر مبارزه با کرونا بی‌تفاوت نبوده و در راستای رسالت‌های فرهنگی، دینی، اعتقادی و اجتماعی خود فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: این حرکت بزرگ باعث شد طلاب حضوری مؤثر و ارزشمند در مقابله با کرونا داشته و طی دو ماه فعالیت مستمر و شبانه‌روز به‌صورت تمام‌قد در کمیته‌های مختلف تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت در استان قزوین هم‌افزایی مناسبی با دیگر گروه‌های جهادی چون مدافعان سلامت و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارد تا خدمات و کمک‌های همدلانه هر چه بهتر و به‌صورت مستمر ادامه یابد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در پایان با بیان اینکه مردم طلاب را فرزند خود بدانند، خاطرنشان کرد: طلاب همیشه در سختی‌ها پیش‌قراول بودند و امیدواریم از این به بعد نیز حضوری مستمر داشته باشند، لذا باید تلاش کنیم پیوند بین حوزه و مردم مستحکم‌تر از همیشه شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار