"قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه" برای کمک به آسیب دیدگان بیماری کرونا تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه آغاز به کار رسمی "قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه" که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال تأکید کرده از کسانی که نیازمند هستند، هواداری کنید و امروز نیز کسانی که در این قضیه بیماری کرونا آسیب دیده‌اند می‌باید به صورت ویژه حمایت و پشتیبانی شوند و همگی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در این خصوص مورد توجه قرار دهیم.

 امام جمعه قزوین توجه به پشتوانه‌های معنوی و الهی را در این ایام بحرانی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تشریح پشتوانه‌های معنوی و الهی، انگیزه مردم را برای حضور و یاری رساندن به هم‌نوعان مضاعف می‌کند و روحانیون و حوزه‌های علمیه که در تمام بخش‌های خدمت‌رسانی پای کار هستند، در این زمینه نیز رسالت مهمی بر عهده دارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مسجدالنبی(ص) محل تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی است و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان دبیری آن را بر عهده دارد، گفت: اینکه محل اقامه نماز جمعه برای تشکیل این ستادِ مهم انتخاب شده است، درواقع پیوند دین و دنیای مردم را دنبال می‌کند و نقش مؤثری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های کمک‌رسانی خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه پیوند انفاق با نماز جمعه بسیار عمیق است و ریشه قرآنی دارد، عنوان کرد: خداوند در قرآن در خصوص انفاق و نماز جمعه در یک سوره تأکید کرده است و پیوند این دو را بسیار عمیق دانسته است.

 آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ان‌شاءالله قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه پس از پایان بیماری کرونا فعالیت خود را ادامه خواهد داد تا در زمان احتمال بحران‌ها به کمک و یاری مردم بیاید.

 امام جمعه قزوین بر ساماندهی مددجویان، نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان تأکید کرد و گفت: هر چه ساماندهی در خدمت‌رسانی بیشتر شود، کمک کردن نیز با کیفیت و سرعت مطلوب‌تری صورت خواهد گرفت و ان‌شاءالله همه تلاش کنند تا این امر مهم محقق شود.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن دهقان‌نژاد مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و دبیر قرارگاه مواسات و همدلیِ مؤمنانه نیز در این جلسه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به اجرای رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به اقشار محروم و نیازمند با توجه به شرایط خاص کشور، تأکید داشتند و در همین راستا قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه با تاکیدات و برنامه ریزی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور زیر نظر نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در این قرارگاه‌ قرار است که از ظرفیت‌های مردمی و نهادهای مختلف با پرچم‌داری نمایندگان محترم ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه در سراسر کشور استفاده شود.

  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین دهقان‌نژاد افزود: قرارگاه عملیاتی مواسات و همدلی مومنانه در مسجدالنبی(ص) که محل اقامه نماز جمعه است، تشکیل شده است. این قرارگاه در نظر دارد تا نیازهای مردم محروم و آسیب دیدگان بیماری کرونا را برطرف کند و مشکلات این عزیزان را به حداقل برساند.

 

لازم به ذکر که مردم نیکوکار استان قزوین می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 1-14244815-8000-2202 نزد بانک پاسارگاد به نام "قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه" و شماره کارت 2257-0012-2970-5022 و شماره شبای 150570220280014244815101 واریز نمایند. همچنین کمک های غیر نقدی خود را به مسجد النبی(ص) تحویل نمایند.

 

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار