یادداشت وارده

کدخبر: 4086

کمتر کسی میدانست مردی سرد و گرم چشیده دوران دفاع مقدس ، با نیرویی از اعتماد به خدا همراه یارانش در برابر این همه وحشیگری ، قد علم کنند تا خاک اشغال شده عراق و سوریه را آزاد کنند .

فضای مجازی با همه تهدید هایش ، گاهی فرصتی میشود که کمتر به آن توجه می کنی .سالهای اخیر وقتی جنگ نیابتی آمریکا علیه ایران در عراق و سوریه توسط نوچه اش داعش آغاز شد ،و با سرعت طوفانی با چاشنی وحشت شهرها و روستاهای سر راهش را در مینوردید ،مردم ما بدون ترس گذران زندگی میکردند و از راه دور جنایات این گروهک خبیث را دنبال میکردند ..

کمتر کسی میدانست مردی سرد و گرم چشیده دوران دفاع مقدس ، با نیرویی از اعتماد به خدا همراه یارانش در برابر این همه وحشیگری ، قد علم کنند تا خاک اشغال شده عراق و سوریه را آزاد کنند ..

آن روزها کم کم آوازه حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی میپیچید و فیلم ها و دلاوری هایش در خانه های مردم عطر غرور می افشاند ..فرمانده شجاعی که با لباس غیر نظامی،در مرزهای تلاقی حق و باطل بدون کوچکترین هراسی،راهنمای سربازانش بود ..مردم عراق و سوریه که از نزدیک شجاعت ها و تدابیر او را دیده بودند بهتر از ما او را میشناختند ..

وقتی کلیپ های عراقی را در وصف او میدیدم احساس غرور میکردم...با خودمیگفتم : چگونه ممکن است مردی که از سرزمین دیگری است و برای ملت خود هنوز ناشناخته است اینگونه در کشوری دیگر محبوب باشد و ناخودآگاه ذهنم به آیه ای از قرآن رهنمون میشد "خداوند هر که را بخواهد عزت میبخشد. "

آری این عزت را پروردگارش به او بخشیده بود همان معبودی که قاسم سلیمانی تمام وجودش را وقف رضای او کرده بود .

نستوه و خستگی نا پذیر ..

من سالها بود که او را میشناختم از طریق همین فضای مجازی، که امروز گاهی بلای جان مردم میشود و گاهی فرهنگی ناب را فریاد میکشد ..

اکنون با شهادت او که آرزوی دیرینه اش بود فهمیدم قاسم سلیمانی نه تنها سرباز ولایت و فرماندهی شجاع بلکه او یک مکتب بود ، مکتبی که او با ایمان و اخلاص بنیان نهاد تا سالیان دراز ، در دل ملت هایی که او را دیده بودند ریشه میدواند و سبز میشود .

او ذوب در ولایت بود و مزد خدمتش جز با شهادت ادا نمیشد .آرزوی دیدار همرزمان شهیدش او را به آسمان نزدیک کرده بود ، فراقش برای کسانی که او را میشناختند سنگین و جانفرساست و برای دشمنانش که از شنیدن نام او به وحشت می افتادند شادی خیالی آورد ..خون خواه او نه یک ملت بلکه آزادی خواهان سراسر دنیا هستند ..

امروز اگر او از قفس سرد دنیا رهیده و همسفره ابرار و صالحان است ، اهدافش به ما سپرده شده تا ادامه دهنده مسیری باشیم که او پیموده ، این راه رهرو میخواهد و شاگردان این مکتب ، پر صلابت تر از همیشه مبارزه با استکبار جهانی را دنبال میکنند و تا نابودی کامل ظلم از پای نخواهند نشست ...

مهدوی . ثنای مینودری

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار