منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تبدیل خدمات کشور به حوزه دیجیتال و مجازی کم کاری کرده و زیرساخت کشور به معنای واقعی جوابگوی این کسب و کار نیست.

لطف‌الله سیاهکلی منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر با اشاره به نیاز جامعه به کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد:  فضای مجازی به مانند زمین یک عرصه جدید زندگی است و این را باید بدانیم که این عرصه نیاز به قوانین و مقررات دارد.

وی افزود: در کشور ما یک خط قانون در رابطه با فضای مجازی نداریم و وقتی قانون نداریم سرمایه‌گذار هم در این فضا سرمایه گذاری نمی‌کند چون قانون است که فرصت توسعه ، درآمد و سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

سیاهکلی تصریح کرد: کمبود قانون سرمایه گذار را از سرمایه‌گذاری در این عرصه اگر فراری ندهد حتما خواهد ترساند.

وی با بیان اینکه ابتدایی ترین کار در این عرصه قانون‌‍گذاری است، تصریح کرد: دولت در تبدیل خدمات کشور به حوزه دیجیتال و مجازی کم کاری کرده و زیرساخت کشور به معنای واقعی جوابگوی این کسب و کار نیست.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمینه آگاهی‌دهی و فرهنگ‌سازی نیز رسانه‌ها کم کاری کرده اند و ما امروز بیشتر از آنکه قدرت و توان فضای مجازی برای حل مسائل و تولید این فضا را برای ارتقاء سطح زندگی برای مردم را تشریح کنیم بیشتر از ضعف ها و خطرات آن صحبت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه میزان خطرات فضای مجازی نسبت به محاسن آن عدد بسیار کمی است، عنوان کرد: مردم باید مراقب و متوجه خطرات این فضا باشند اما اثر این فضا در ارتقاء کیفیت زندگی بسیار موثر است.

سیاهکلی  ادامه داد: در همین ماجرای بیماری کرونا همه متوجه شدیم که این فضا جقدر می‌تواند راهگشا باشد و فضای مجازی به واسطه کم هزینه بودن و ایجاد ارتباطات وسیع برای درآمد می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی و درآمدی مردم را رفع کرده و نیازهای مردم را نیز برطرف کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فضای مجازی فضایی کم هزینه اما پردرآمد است  و دولت و ملت می توانند خدمات کشور را در این فضا تعریف کنند تا از خدمات کشورهای دیگر و بیگانگان در این فضا بی‌نیاز و مصون باشیم.

وی در پایان یادآور شد: با حضور قدرتمند در این فضا می‌توانیم پر قدرت باشیم و مردم از مواهب این فضا برای کاهش هزینه های زندگی و افزایش درآمد استفاده کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار