دادستان عمومی و انقلاب قزوین از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفانی که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نگرفته و در روند اجرای این طرح اخلال ایجاد کنند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: دستورالعمل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرایی می شود و ضروری است همه نسبت به اجرای مفاد این طرح پایبند باشند.

وی در ادامه افزود: بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع این ویروس، قطع زنجیره انسانی است و هدف از اجرای این طرح تحقق این موضوع است و باید با کمک تمامی نهادها، دستگاه ها و آحاد جامعه به درستی اجرایی شود.

دادستان مرکز استان قزوین بیان داشت: دستگاه قضایی استان نسبت به اجرای این طرح در راستای بهداشت و سلامت عمومی که یکی از مصادیق بارز احیای حقوق عامه است، اهتمام و جدیت دارد و بدون شک با متخلفانی که اجرای این طرح را جدی نگرفته و در روند آن خللی ایجاد کنند، برخورد قاطعی خواهد داشت.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه همه باید نسبت به مفاد و اهداف این طرح آگاهی پیدا کنند، اظهار داشت: دستورالعمل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از رسانه ملی و سایر رسانه ها به اطلاع عموم مردم رسیده و همه باید نسبت به آن آگاهی پیدا کرده تا خدایی ناکرده برخلاف مفاد طرح اقدام نکنند و عذر بی‌اطلاعی در این خصوص پذیرفته نخواهد بود.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: دستورات قضایی به ضابطین در مورد کنترل تمامی ورودی های استان جهت جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و غیر ساکن در استان و توقیف خودروهای افراد متمرد بر اساس دستورالعمل صادر شده است.

وی گفت: نحوه فعالیت اصناف نیز به آنها ابلاغ شده و باید در همان چارچوب ها نسبت به فعالیت صنفی خود اقدام کنند و چنانچه مشاغلی ضوابط را نادیده گرفته و خارج از طرح فعالیت کنند، با آنها برخورد و محل صنفی آنها پلمپ می شود.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: ادارات و سازمان های دولتی و عمومی نیز مکلفند بر اساس دستورالعمل نسبت به حضور کارمندان اقدام و فعالیت کنند و باید شرایطی را در درون سازمان فراهم کنند تا طرح به درستی اجرایی شود.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این طرح در جهت سلامت جامعه است و انتظار این است همه به سهم خود تلاش کنند تا این طرح در استان به درستی اجرا شود و به شهروندان محترم نیز توصیه می کنیم جداً از تردد های غیرضروری و مخصوصا در ۱۳ فروردین ماه (سیزده بدر) در اماکن عمومی، معابر شهری و تفرجگاه ها و پارک ها خودداری کنند و در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ریشه کنی این ویروس کمک کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار