اگر عالمان ربانی و دینی عرصه آموزشی را جدی نگیرند، جاهلان به این عرصه وارد می‌شوند و از آن پس است که جامعه جهالت‌ها را از جاهلان دریافت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌ علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) در حال برگزاری است، با خوشامدگویی به آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه استان و هیات همراه اظهار کرد: آیت‌الله اعرافی شخصیت مورد وثوق و همراه رهبر معظم انقلاب هستند و خدمات اثرگذاری را در حوزه‌های علمیه کشور ارائه کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه حرکتی که آیت‌الله اعرافی و همراهانشان در نشر علوم دینی انجام می‌دهند، فهم برخی از احادیث آخرالزمانی را آسان می‌کند، افزود: امام صادق(ع) فرمودند علم در نجف در زمین فرو می‌رود که شاید کنایه از دنیا رفتن علماست و جانشینی برای آنها نیست و در شهر قم سر در می‌آورد و از آنجا علوم الهی به همه بلاد عالم انتشار می‌یابد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر شرایط امروز را در نشر علوم دینی نمی‌دیدیم و امکانات رسانه‌ای را مشاهده نمی‌کردیم و سیل جمعیتی را که برای فراگیری علوم دینی به قم می‌آیند را نمیدیدم، باور این حدیث از امام صادق (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند آنقدر نشر علوم دینی فراگیر می‌شود که کسی در عالم باقی نمی‌ماند تا از علوم دینی آگاهی پیدا نکنند و همه اهل عالم در جریان علوم دینی قرار می‌گیرند و در آستانه ظهور این امر تحقق می‌یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: امام علی(ع) ویژگی‌های عالمان ربانی را در نهج البلاغه بیان کرده‌اند و می‌فرمایند کسانی هستند که خود را عالم معرفی می‌کنند و اگر عالمان ربانی در مسیر نشر علوم قرار نگیرند، آنها نقش آموزش مردم را بر عهده می‌گیرند و این بسیار خطرناک است.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: اگر عالمان ربانی و دینی عرصه آموزشی را جدی نگیرند، جاهلان به این عرصه وارد می‌شوند و از آن پس است که جامعه جهالت‌ها را از جاهلان دریافت می‌کند، از نظر عملی سبک زندگی اجانب و اصول و مبانی کفر و الحاد را بر ایمان و عقیده مردم تحمیل می‌کند.

 وی در پایان از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مدیر سابق حوزه‌ علمیه استان قدردانی و برای حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار