در حالی سراسر کشور درگیر باران شدید و سیل هستند، استان قزوین نیز از استان‌هایی است که با خطر جدی سیل روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ با آغاز بارش شدید باران در قزوین، خبرها حاکیست فردا دوشنبه 12 فروردین شاهد افزایش میزان بارش‌ها در استان قزوین خواهیم بود.

این در حالیست که بنا به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی، برای امروز و فردا سامانهٔ بارشی در منطقه مستقر است که  در بعضی ساعات شاهد بارش‌های قابل‌ملاحظهٔ باران خواهیم بود و علاوه بر آن  نیز رگبار، رعدوبرق، وزش بادهای لحظه‌ای شدید و در مناطق مستعد نیز احتمال ریزش تگرگ وجود دارد.

همچنین برای فردا شدت بارش‌ها از امروز بیشتر خواهد بود و لذا آب‌گرفتگی معابر عمومی ، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی  به‌واسطهٔ بارش باران و بارش برف در گردنه‌های استان دور از انتظار نیست.

این وضعیت در حالیست که پیش بینی ها از بارش بی سابقه بیش از  یک میلیارد و 200 هزار متر مکعبی باران در استان قزوین حکایت میکند و این در حالیست که پیش بینی می شود بیش از 250 میلیون مترمکعب از این میزان بارش‌ها، به صورت آب روان وارد سطح استان شود.

از سویی فرماندار قزوین با اضطراری دانستن وضعیت شهر قزوین از تخلیه 84 روستا در استان قزوین با جمعیت بیش از 427 خانوار خبر داده و عنوان کرد: علاوه بر این تعداد تنها در این شهرستان 63 واحد آبزی و پرورش ماهی نیز در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند که تذکرات و هشدارهای لازم برای تخلیه به آنان داده شده است.

اما اخبار از شهرستان‌های قزوین حاکی از آماده باش تمام دستگاه ها است.

فرمانداری آوج از برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از وقوع سیل خبر داده و بیان کرده که تا به این لحظه هیج کدام از روستاهای این شهرستان تخلیه نشده اند.

فرمانداران بویین زهرا و آبیک نیز از برنامه ریزی لازم برای مناطق پر خطر و لایروبی رودخانه ها خبر داده اند.

استاندار قزوین نیز از مردم خواسته تا از اتراق کردن در کنار رودخانه ها خودداری کنند و 13 به در را نیز به جای حضور در کنار رودخانه ها، از منزل به در کنند

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار