رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: برخورد با فساد اقتصادی در استان قزوین مدتی است که امید را به عموم مردم بازگردانده و برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی و سارقان بیت المال باعث خوشحالی شده است.

محمد کشاورز رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر با تقدیر  از برخوردهای صورت گرفته با برخی مفاسد در دستگاه های استان قزوین از سوی دستگاه قضا اظهار کرد: سال هاست که برخورد با مفاسد اقتصادی جزو مطالبات مهم عموم مردم است.

وی افزود: برخی از ما اصحاب رسانه هم با پیگیریِ دستگیری و مجازات افراد فاسد و غارت گر بیت المال تصور می کنیم، قدم مهمی در مسیر پاک سازی جامعه از مفاسد اقتصادی برداشته شده است، ولی باز هم خبرهایی ناامیدکننده از فساد اقتصادی می شنویم و مصادیق جدیدی از فسادهای اقتصادی را می بینیم.

کشاورز اضافه کرد: فکر می کنم مساله به چگونگی برخورد رسانه ها و مسئولان با فساد اقتصادی بر می گردد. بسیاری از ما برخورد با «فساد اقتصادی» را مترادف با برخورد با «مفسد اقتصادی» می دانیم و به خاطر حس تنفری که نسبت به مفسد اقتصادی داریم، برخورد با مفسدان ما را راضی می کند.

وی ادامه داد: این رویکرد قطعا در جای خود ضروری و بازدارنده است و باید به طور جدی پیگیری شود ، اما کافی نیست. به نظر می رسد باید ریشه های فساد بررسی شود، ریشه هایی که مجدد می روید و میوه تلخ فساد را به بار می آورد.

رئیس سازمان بسیج رسانه عنوان کرد: در استان خودمان هم برخورد با فساد اقتصادی مدتی است که امید را به عموم مردم بازگردانده و برخورد قاطع با اخلالگران اقتصادی و سارقان بیت المال باعث خوشحالی شده است.

وی در پایان یادآور شد: ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی استان بخصوص دادستان محترم انتظار می رود که قضاوت ها درباره ریشه های فساد و نحوه مقابله با آن  تغییر کند و به فساد در مراحل تصمیم سازی و مواجهه با زمینه سازان فساد، بیش از برخورد با خود مفسدان توجه شود که قطعا در این صورت افراد کمتری وسوسه سوءاستفاده کردن از خلأها می شوند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار