رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از افزایش آمار ازدواج دختران زیر 18 سال در سال 96 به نسبت سال 95 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، منوچهر مهرام ظهر امروزدر جلسه شورای راهبردی جمیعت استان قزوین اظهار کرد: توسعه تنها در یک بخش ممکن نیست و اگر به دنبال افزایش جمعیت هستیم باید با یک توسعه چندوجهی رشد جمعیت را دنبال کنیم.

وی افزود: نمی‌توان با داشتن میلیون‌ها بیکار انتظار افزایش جمعیت را داشت بلکه توسعه جامعه باید چند وجهی و همه‌جانبه باشد.

مهرام موضوع افزایش جمعیت را یک موضوع مهم برای اینده این کشور دانسته و عنوان کرد: آمارها و هرم جمعیتی استان گواه این است که در دهه‌های آینده شاهد رشد بالای جمعیت سالمند در استان هستیم.

وی بی توجهی به سالمندی جامعه در آینده و عدم برنامه ریزی لازم برای افزایش جمعیت جوان را خیانت دانست و تأکید کرد: افزایش ازدواج زیر 18 سال در دختران یک آسیب بزرگ برای جامعه و خود دختران است که متاسفانه شاهد رشد 5 درصدی آن در سال 96 به نست سال 95 هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: وقتی رشد جمعیت را در جامعه ترویج می‌کنیم باید به دنبال توسعه اشتغال، فرهنگ، آموزش، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌های جمیعت نیز باشیم.

وی یادآور شد: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که شاهد هستیم کاهش نزخ زاد و ولد در میان قشر فرهیخته است و این امر نشان از دور شدن قشر آگاه برای تولد بچه است که این نیز خود نیز یک زنگ خطر است.

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار