مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: از 33 نوع حادثه در کشور ، 25 مورد آن در استان قزوین روی داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ قدرت‌اله مهدی‌خانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه استان قزوین یک استان حادثه خیز است، اظهار کرد: در راستای مقابله با حوادث و فرهنگ سازی در رابطه با آن، بیش از 40 هزار دانش آموز درر استان قزوین آموزش دیده اند.


وی با اشاره به اینکه۹۰ درصد شهرها در کشور ما بر روی گسل زلزله قرار دارند عنوان کرد: ۸۰ درصد جمعیت ایران نیز تحت تأثیر مسائل مربوط به زلزله هستند.

مهدیخانی با اشاره به اینکه 75 پروژه در استان قزوین برای مبارزه با حوادث طبیعی در حال ساخت است، تأکید کرد: 75 درصد این پروژه‌ها نیز در راستای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سیل انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمازدگی سال جاری هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان به استان خسارت وارد کرده است، اضافه کرد: طی مصوبه اخیری که به استان ابلاغ شده، سیل، خشکسالی، آنفلانزا و سرمازدگی جزء مواردی قرار گرفت که دولت در صورت بروز مشکل از آنها حمایت می‌‌کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: کشاورزانی که در سرمازدگی امسال خسارت دیدند، به بانک‌ها بدهکار بوده و وام کشاورزی نیز دریافت کرده بودند، تا سه سال وام آنها مهلت داده شده و همچنین دولت سود و کارمزد این وام را تقبل کرده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: در بخش خسارت سرمازدگی آن دسته از کشاورزانی که بیمه بودند تا سقف مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به حسابشان واریز خواهد شد این در حالی است که مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به حساب کشاورزان پرداخت شده و مابقی مبلغ نیز در دست اجرا قرار دارد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار