عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار است و اجرا و عدم اجرای پل امام رضا(ع) در باغستان نفع و ضرری برای آن ندارد چراکه پروژه‌ای شهری است و اجرای آن ضرورت دارد.

فرج الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر اظهار کرد: پل امام رضا(ع) هیچ مشکلی برای باغستان ایجاد نمی‌کند بلکه کلید نجات باغستان است، قزوین دارای یک کمربندی است که جنوب شهر از سه راهی شهرصنعتی از باغات عبور کرده و از قزوین خارج می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این کمربندی بیش از 37 هکتار از باغات سنتی جنوب شهر قزوین را از بین می‌برد، این طرح 30 سال پیش تصویب شده اما به دلیل اینکه موجب از بین رفتن باغات می‌شده اجرایی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: به دلیل اجرایی نشدن کمربند جنوبی شهر، دچار یک وضعیت ترافیکی نامناسبی در محدوده جنوب شهر است و برای رفع این گره ترافیکی و اصلاح کردن رینگ کمربند جنوبی شهر پل امام رضا(ع) اجرا شد؛ این پل به منظور ایفای نقش کمربندی اجرا شد و اجرای آن منجر به 3هکتار از باغات نیمه آباد قسمت جنوب شرقی باغستان از بین برود.

وی ابراز کرد: احداث پل به باغستان موجب از بین رفتن 3 هکتار از باغستان می‌شود ولی باید زیر بار ترافیکی برود و سازمان فضای سبز موظف شده است درختان این مسیر را به مکان دیگری منتقل کند.

فصیحی رامندی مطرح کرد: به نظر من احداث پل امام رضا(ع) نه تنها برای باغستان مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه ضامن حفظ 35 هکتار از باغستان است ولی برخی از افراد، جریانات و دستگاه‌ها دوست دارند جنجال و مسئله‌سازی کنند.

وی عنوان کرد: قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار و مجری پل امام رضا(ع) است و عبور پل از باغستان ارتباطی با آن ندارد چراکه شهرداری قرداد بسته و قرارگاه خاتم نیز آن را اجرا می‌کند و شهرداری موظف است زمینه کار را برای این پیمانکار فراهم کند؛ تخریب و یا جابجایی باغستان ارتباطی به پیمانکار ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد: بالاخره این طرح جزو طرح مصوب ترافیک جامع شهر است و مسئولین هم بر این قضیه صحه گذاشته‌اند و به ناچار باید احداث شود.

وی اشاره کرد: پل شهید ابوترابی که از مقابل بیمارستان قدس حرکت می‌کند و از پشت بیمارستان پاستور عبور کرده به جاده قدیم متصل می‌شود و از آنجا نیز باید عبور کند و قبل از مصلی به پل دو طبقه امام رضا(ع) بپیوندد؛ این کار بالاجبار باید انجام شود و چاره‌ای هم نیست.

فصیحی رامندی در پایان یادآور شد: قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار است و پیمانکار مربوط به استان نیست اجرا و عدم اجرا در باغستان نفع و ضرری برای آن ندارد و این پروژه‌ای شهری است که لازم است اجرا شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار