با نیمه تمام ماندن طرح توسعه آستان امامزاده حسین(ع)، وضعیت بد مناطق حوالی امامزاده حسین(ع) باعث ایجاد موج اعتراضات اینستاگرامی توسط فعالان مذهبی و فرهنگی استان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ تخریب مناطق حوالی آستان مبارک امامزاده حسین(ع) به بهانه طرح توسعه آستان مبارک امامزاده حسین(ع) با موجی از اعتراضات در فضای مجازی روبرو شد .

در چند روز اخیر برخی فعالان فرهنگی و مذهبی شهر قزوین با اعتراض به وضعیت بد مناطق تخریب شده، خواستار ورود مسئولین ارشد استان قزوین به این مناطق برای رسیدگی به وضعیت بد مردم شدند.

حجت الاسلام قلی‌پور از فعالان فرهنگی شهر قزوین جزو اولین کسانی بود با انتشار تصاویری از وضعیت بد این مناطق خواستار رسیدگی شد.

وی در پست اینستاگرامی خود، با گلایه از رها سازی این مناطق، عنوان کرد: با تخریب این مناطق کار نیمه تمام مانده و شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی نیز مسئولیت این رهاسازی و وضعیت بد را مدام به یکدیگر پاسکاری میکنند . این در حالی است که اداره آب نیز با استفاده از این موقعیت و تخریب آسفالت برای تعویض لوله، بر وضعیت بد این مناطق افزوده است.

پس از این پست، نبوی از مداحان برجسته استان نیز با انتشار پستی، به وضعیت بد مناطق اعتراض کرده و خواستار رسیدگی جدی مسئولین شد.

پس از این اعتراضات که به صورت گسترده در اینستاگرام شکل گرفت، فرج‌الله فصیحی رامندی در نظری از مردم نجیب و صبور حوالی امامزاده حسین(ع) عذرخواهی کرد.

وی در این نظر از بازدید خود و محسن حق شناس از این مناطق در هفته گذشته خبر داد و با بیان اینکه وضعیت منطقه انسان را متاثر میکند، تاکید کرد: ا عرض شرمندکی باید اعلام کنم که شهرداری به تنهایی در این وضعیت مسئول نیست بلکه سایر دستگاه‌ها مانند راه و شهرسازی، اوقاف و میراث فرهنگی نیز دخیل هستند.

این اظهار نظر عضو شورای شهر در حالی انجام می شود، که موضوع توسعه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) چندین سال است که به دلیل عدم همگرایی بین مسئولین چند دستگاه مسکوت باقی مانده و شهروندان و ساکنان این مناطق در گیر و دار درگیری و اختلاف نظر مسئولین، اصلی ترین متضرران محسوب می شوند.

بدون شک ورود استاندار به این قضیه می تواند بخش اعظمی از مشکلات این مردم را حل کند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار